Upptadering

Upptadering...näää...uppdatering heter de väl? Skitsamma...nu har både Anne o systeryster påpekat att ja är dålig på att uppdatera så här kommer allt som hänt sen sist lite hullerombuller.

Till saken hör att jag faktiskt för typ 2 veckor sen skrev ett riktigt långt och i mitt tycke bra inlägg men när ja skulle publicera de så FÖRSVANN SKITEN! Så här kommer ett nytt försök men om samma sak händer igen så lägger ja ner de här för gott ok?

Var på stan idag och som vanligt var den överbefolkad av Greenpeace-människor som jag hittils lyckats undvika med bravur...Men idag var det inte tillräckligt med folk runtom så det kom en snubbe o lixom tvingade upp mig mot väggen så ja va tvungen att stanna o lyssna på hans babbel...Var nära flera gånger att säga att han slösade sin tid på mig...Försökte lite fint peka på min majblomma o visa att jag redan gjort min goda gärning för mänskligheten men han fattade inte så efter ett tag när han klämt fram att han vill att jag ska skänka bort mitt studiebidrag istället för att köpa kläder för det (typiskt att jag hade så många shoppingpåsar) så hör jag mig själv säga "Jag har faktiskt ett fadderbarn så jag har inte riktigt råd, jag är student!".......Har jag något fadderbarn? Svar nej! Vill jag skänka 50 kr i månaden till Greanpeace? Svar nej! Det vore mkt bättre om han hade haft en sån där sparbössa som Röda Korset-folket har för då kan man iaf skänka några kr o sen gå därifrån nöjd med att ha gjort sitt! Men vaddå, en gån köpte jag faktiskt Situation Stockholm...Har dock inte läst den men det var säkert en bra tidning...

Igår när jag städade så hittade jag en väldigt död insekt/skalbagge i en liten vas som står på bokhyllan...det var äckligt! Har däremot inte sett skymten av vare sig silverfiskar eller jättespindlar på ett tag och det är jag tacksam för!
Jag har köpt ett gigantiskt paket kex med chokladfyllning för typ noll kr, ville bara tipsa alla kakmonster (typ Cissi) om Eldorados chokladkex! För att inte tala om Euroshoppers Chokladkakor a la Maryland Cookies! Fast billiga!! Länge leve lågbudgetmärkena!

Sen vill jag även upplysa alla om min sjukt snygga vattenkanna med rosa blommor på! Love it!

Nu är jag klar med det dödligt tråkiga tuggummitestet jag är med i...fick 16 olika smaker att testa o sen svara på en enkät på nätet...Får 300 spänn för det o såklart de totalt 96 tuggummina så det är väl okej...


Imorrn kommer mammsen o pappsen hit. Vi ska ut o göra Linköping (hrm) osäkert. På dan alltså...sen blir det nog en TV-kväll som vanligt. På söndag åker jag med de hem till Stockholm för att fira valborg, eller mest för att träffa Staffan o lillasyster såklart.

Idag har jag klippt mig. Det blev väldigt bra men hur de kunde ta 400 kr för att klippa bort så lite hår det förstår jag inte...

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att du bloggar igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback