Lindamos med välstekt bacon

Idag har jag varit med om två mycket otrevliga bussresor. Bussresa ett var på väg till mitt pilatespass. Halvvägs kliver det på en man med mycket stor omkrets. Han påminde starkt om Påsen i trasdockorna, fast lite större och brunare. Sjävklart väljer han att sätta sig brevid mig. Och tro inte att han sätter sig lite snett på kanten som man brukar göra om det är trångt på bussen. Nejdå, han sätter sig på hela sin plats och halva min, så jag blir tvungen att trycka mig mot fönstret. Fick även pressa ihop benen för att de inte skulle ligga emot hans. Det var en väldigt oangenäm resa. Hade nästan träningsverk i benen efter det. Jag satt och tokstirrade ut genom fönstret.

image190

På vägen hem är bussen iallafall halvtom. Efter ett tag kommer det på en kille, kanske 15 år och går fram till mig och trycker upp sitt öga i mitt ansikte och ber mig titta efter "ifall han har något i ögat". Uäck! Vafan e det för fel på folk?

Jag skulle önska att jag hade lite längre ben. Inte för att det är snyggt men för att det vore praktiskt. Man skulle komma längre med färre steg lixom. Och så skulle man ju nå upp till saker högst upp i skåpen.

Idag har jag börjat med min analys. Har skrivit om Happy Meal och Cola Light. Ska skriva hela dagen imorrn oxå. Kändes som jag skulle bli sjuk idag på dan...men pepprade i mig c-vitamin och grönt te så det gick över. Idag körde syster halkbanan. Hoppas det gick bra! Hoppas det var kul att hänga upponer.

Kommentarer
Postat av: Helena

Pilla du i hans öga? Ussch..du vet att ögon är värsta smittobärarna med alla slemhinnor och skit..ta inte i folks ögon..de kan ha HIV!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback