Ont överallt

Nu har jag varit ute o ridit två dar irad....ajaj säger jag bara! Känns att man inte gjort det på 1½ år. Fick rida en ny pålle vid namn Benjamin, en arabkorsning. Mycket trevlig. Precis min stil, mjuk o framåt. Sen hade han ju lite griller i huvvet, trodde att det satt lejon på läktaren så det var säkrast att kuta förbi den fort som fan och helst bocka lite för att skrämma dom! Men så har ju de flesta av mina hästar betett sig. Kimbelle var nog värst. Hon lixom skuttade fram i 190 för att sen upptäcka att det stod ett jätteläskigt hinder i vägen och inte helt sällan tvärnita framför det.

I fredags var jag hos David o Sandra. Först åt jag o David middag, en jättegod pastasås med avokadosar i som jag inte alls försökte fiska upp. Sen kom Sandra o Svea hem o då fick jag en julklapp av Svea. Den var baaaara från henne! Ett par jättesöta strumpisar. Sen spelade vi TV-spel. Jag är verkligen inget TV-spelsfan men det var riktigt kul. Vi spelade Guitarhero och jag sög verkligen. Fick oftast inte spela klart hela låten. Vi spelade även ett sånt där spel där man ska bowla, spela tennis, golf o boxas. Där var jag lite bättre. Jag knockade Sandra två gånger.

image210

image211
David var bra på bowling! Fast Sandra var bättre. Men David va bäst på gitarr...jag var sämst på allt!

image213
Här boxas vi! (här vill jag inflika att min T-shirt är köpt på Ullared för 19,90:-)

image214
Sandra knockade mig

image215
Så här cool såg jag ut i ringen!


På systers fördelsedag fick hon besök av Emelie och Frida. Vi åt snickerstårta som jag inte tycker om. Jag åt bara en liten bit för att göra dom glada. Jag åt desto mer kakor.

image216
När vi äntligen lyckats tända alla 20 ljusen kom Helena och blåste ut de på diskbänken, innan vi ens hunnit bära den till vardagsrummet. Där har mamma o pappa misslyckats med sin uppfostran.

image217
Hon fick jättefint paket o kort.

image218
Tant grå, tant grå och tant grå.

Den här veckan måste jag hårdköra med uppsatsen. Ska maila den till Bordil senast lördag. Har hela diskussionen kvar o lite annat småpill. Men det går nog bra! Idag har jag ätit för mycket paradischoklad. Blev lite äcklad och skulle ta bort det med te och en apelsin. Glömde bort att jag lagt apelsinen i systers säng och råkade sätta mig på den. Resultat: fläckar på systers vita överkast. Reaktion: Helt oväntad, hon varken skrek åt mig, slog mig eller blev sur. Hon sa bara att jag var en klumpeduns och så var saken ur världen. Vad har hänt?
Imorrn e de nyår, Middag hos latrin o sen antagligen fest hos Johan. Blir nog bra. Hoppas det inte är så kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback