Superhelg

Den här helgen har varit riktigt grejtans! Cathrine kom hit i fredags kväll. Då var vi bara hemma o hade myskväll. Åt fisksoppa med vitlöksbröd o drack vin. Sen tittade vi på Idolfinalen och hade kakorgie. Det var gott. På lördagen tog vi en lång sovmorgon innan vi begav oss mot stan. Cathrine köpte en jacka och en blus...jag köpte en jacka, en kofta och två latteglas. Sen åkte vi hem och drack glögg och åt saffranslängd och pepparkakor. Glöggen smakade skit tyckte jag. Cathrine tyckte den var ok. Till middag gjorde vi köttfärssås med spagetti. Den blev riktigt god. Sedan var det dax för the big event för helgen, Lars Winnerbäcks konsert!! Turneavslutning i Sporthallen. Den var som vanligt kanonbra! Men både jag och Anna (som oxå var med) hade velat höra fler gamla låtar. Den nya plattan är lite för islands/folkmusik/fiolinspirerad. Även om det finns en del bra låtar! Som vanligt avslutade han med Kom Änglar. Något annat hade varit uteslutet! Han körd även en väldigt fin lugn version av Elden, med bara piano till.

image183
Gammal bild, visserligen men ändå!

Jag och Anna sjöng med för full hals. Cathrine som inte lyssnat så mkt på honom sjöng med när hon kunde. Anna visade även prov på sin fenomenala busvisslingsförmåga. Efterår gick vi ut på nåt öl/fjortishak. Vi hade trevligt även om omgivningen var lite sisådär. Snåla studenter som vi är (jag o Latrin) tog vi bussen hem vid 01.

På söndagen sov vi ut igen. Sedan åkte vi ut till Gamla Linköping och gick på julmarknaden. Riktigt mysigt var det och skönt väder! jag köpte en present till Annas bebis och en jultomte till mig själv. Sedan fikade vi. Jag åt nästan en hel räkmacka och drack varm choklad (tack, Cathrine).

image184

image185

Vid tre var det julkonsert med Kristins kör i St. Larskyrkan. Den var riktigt bra! Grymt duktig kör, Chorus Lin. Cathrine bidrog  även med nio riksdaler till kollekten!
Sedan var det dags för Cathrine att åka hem. Jag spenderade kvällen i soffan och tittade på the life of david gale. Riktigt bra! Tände ljus nr 2 i adventsljusstaken. 2 more to go!

image186

Kommentarer
Postat av: D

Apropå låten "Elden": Det kanske är allmänt känt (?), men jag antar att ladan i låten var den lada som brann i närheten av det hus där Winnerbäck bodde. Det var dock inte natt, utan eftermiddag när ladan brann. Jag var där, och förmodligen var det sent åttiotal, vid Haninge/Vidingsjö. Kanske kommer inspirationen från annat håll, men det verkar mindre troligt.

2007-12-11 @ 18:38:52
Postat av: Anna

Ja, hur mår era öron efter fingervisslingarna? Själv hade jag ju nästan russinfingrar efteråt, som om jag badat jätte länge, men ack nej, det var bara mitt eget saliv som skrynklat ihop fingrarna lite.... Hoho. C-ya


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback