Kundjävlar

Nu har jag mycket att blogga om...allt kommer nog inte i rätt ordning men om nån av misstag skulle råka läsa detta (och kanske lyckas skita ur sig en kommentar!!!) så får ni ha överseende!

I fredas va ja o Anne i Nynäshamn. Det var mysigt trots att jag frös ibland. Vi gick runt i da city och besökte skitaffärer a la Galne Gunnar (åh va ja saknar denna affär). Jag köpte ett blockljus som luktar choklad. Sen gick vi upp till kyrkan och tittade på utsikten därifrån!.

image31

image33

Sen blev vi hungriga o gick ner till hamnen för att hitta något ätbart. Eftersom de ställena man helst ville äta på hade såna ockerpriser så fick de bli wooken...vilket va helt ok men väldigt sött. Jag åt dock inte upp allt eftersom man måste få plats med glass oxå! En stor våffla med viol, hjortron och citron/lakriks blev det. Intressant smakkombination men väldigt gott var för sig! Träffade 2 gamla klasskamrater som vi totalignorerade. Sånt e alltid trevlit. Jag måste även berömma mig själv för att jag inte köpte en enda påse te. Till och med jag inser när det är stopp. Sen åkte vi hem till Anne i Ösmo. Det var lite läskigt för tåget tutade två gånger o det lät väldigt högt. Men Anne sa att det alltid gör så. Sist jag satt på ett tåg som tutade så körde det på en kossa. Hos Anne tittade vi på nymfparakiter på nätet. De e så söta! Måste köpa en sån när ja flyttat tillbax hit!

image34En sån här gulleplutt vill ja ha! Den ska heta Mr Bojangles men kallas för Evert. Om den blir ledsen så ja måste köpa en undulatkompis till den ska den heta Al Qaida.
När ja satt på tåget hem från Anne så var det en tant som tyckte att jag hade en sån snygg kasse! Då syftade hon på min genomskinliga plastväska med blommor på som ja köpte på Coop för flera år sen! De va en gumma med smak det!

I söndas va ja på Skansen me mamma o pappa. Själv slapp man pröja inträde eftersom Helena snodde ett personalkort till mig. Vilket gjorde att ja även fick rabatt på teet ja köpte (ja, jag VET!). Vi fick gratis käk av Helena som stod i grillen, sen blev ja bjuden på en glass av mamma så det blev en mycket billig utflykt. Det är rätt fattigt med djur på Skansen...sälarna var roligast.

image35

Nu har ja jobbat i tre dar. Idag har folk varit så jävla otrevliga att ja bara ville skjuta de! Imorse kom en gubbe o köpte en DN. Efter en stund kom han tillbaka o gormade om att ja hade sålt gårdagens nr. Då frågade jag var han hade tagit tidningen. Han pekade på vagnen där jag lagt alla gårdagens tidningar, och när jag snällt försökte förklara att de var gamla som låg där så fräste han - Åh hur fan ska jag kunna veta det? -Jaa kanske för att de typ låg på golvet gubbjävel och alla nya tidningar ligger i tidningestället....sa jag...inte...men tänkte....sen kom de en kvinna o skulle handla på kort o då stod det Fel Pincod. Varpå den väldigt trevliga kvinnan argt säger - Varför står det fel pincod för? - Jaa kanske för att du slog fel kod din dumma jävel!! Vilket hon totalt förnekade och slog fel 2 ggr till...tills hon kom på att näe just det, de var ju fel kod! Ahhhh strypa! Sen alla snåla jävlar. En igår struntade i att köpa ägg eftersom de för 13,50 var slut, de enda som fanns kostade 15 kr! 1,50!!! Hur jävla girig får man bli?
Gah! Måste bara avreagera mig lite! Tur att de finns snälla kunder oxå! Som tanten som alltid kallar en för lilla hjärtat. Gullegumma!

Ikväll har vi spelat Skip-Bo hela familjen. Det var mkt kul för jag vann, nästan 2 ggr. Men andra gången vann Helena. Tror dock att hon fifflade med korten på nåt sätt, Nu börjar syret ta slut här i vår lilla datorskrubb. Dags att sova tror ja! Gonatt!

Kommentarer
Postat av: .dE

Lider med dig, dumjävla kunder kan få en att tappa hoppet på mänskligheten, vilken dags som helst!
Kram

2007-07-29 @ 21:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback