Superdag

Idag har varit en riktigt skön dag! Vaknade vid 09...masade mig upp vid 09.30...åt en god frukost bestående av fil med blåbär och cherios, te, macka med skinka och en kiwi. Sen tog jag en dusch...tills jag började bli yr i huvvet av alla ångor. Jag borde nog inte duscha så varmt....inte bra för kromesåmerna har jag hört...Efter att ha diskat (varför blir det alltid ett berg?) så begav jag min in till stan för att möta upp Anna. Vi gick på HM o kollade efter bikinis åt henne. Sen mötte vi lina o begav oss mot det hägrande målet, dagens höjdpunkt: MING PALACE! Det är så sjukt gott där, deras lunchbuffe´mmmm....tyvärr så är jag en sån som inte orkar äta så mycket så jag tjänar inget på att äta buffe´, jämfört med Ia som tog om 2 ggr...Imponerande.

Satt där ganska länge. Sen gick vi till Tiimarii o köpte en ny badrumsmatta till mig (jo, jag behövde den VISST för den var blå o fluffig). Sen åkte jag o Anna till Ica maxi o köpte Bullerbyn DVD! Bästa serien nånsin ju! Sen gick vi till djuraffären och där sörjde jag att jag inte har nån fågel, men studerade arterna så jag vet vilken jag ska köpa när jag flyttat tillbax till Haninge o fått ett mer permanent boende. Det blir nog en nymfparakit...eller en undulat. Ifall man efter några år önskar att fågelskrället dör så är det större chans att undulaten dör först...nymfparakiten kan tydligen bli 25 år. Men i värsta fall kan man ju alltid råka öppna fönstret när fågeln är lös...Men jag vill verkligen ha en fågel!!

Sen skulle Anna köpa en ny kamera... Anna är nog mardrömmen för en försäljare eftersom hon inte kunde ett skit om minneskort och sånt, den kameran som snubben på Elgiganten föreslog ville hon inte ha för att den var för ful...=) Det slutade med att hon köpte en rosa kamera, som jag sedan döpte till Rosalinda! Mycket vacker! Dessutom, och det viktigaste av allt så matchar den ju hennes rosa nintendo...men skär sig dock mot hennes snorgröna Ipod Gurli....Aja, man kan inte få allt...

Nu är vi äntligen klara med vår B-uppsats! Så himla skönt! Det enda som är kvar är opponeringarna om en vecka! Igår satt vi och knåpade ihop det sista. När vi var klara fick Anna som belöning att sortera min skivsamling. Hon blev överlycklig! Har nu en väldigt fin CD-hylla som jag inte kommer hitta nåt alls i, till en början:

image10


Efter för mycket ansträngande skrivande började Anna blöda näsblod. Hon fick en bomullstuss av mig:

image11

Imorrn ska jag städa o tvätta hela dan...sen på kvällen ska ja gå o simma me Eva...eller ja tänker nog mest sitta i bastun, men lite simmande får det väl bli först.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fågel är roligt!

2007-06-01 @ 01:22:15
Postat av: Anna

Tjena. Rosa-Linda fumnkar som en dröm (ja du vet ju att jag gillar dubbelnamn så mycket så hon får stava så tror jag...)
Vi hörs imorn. Ja har faktiskt näsblod nu med och ska gå och byta tuss.
Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback