Allra käraste syster

Igår åkte syster hem...*snyft* De va jättemysigt att ha henne här...eller kattenshit som det står i min mobil när man ska skriva ordet jättemysigt. I lördags gick vi på stan för att leta mössa o vintage till syster, med positiva resultat. Jag köpte glöggte. Gott! När vi kom hem drack vi riktig glögg och tittade på Ice age 2. Det kanske är fusk att dricka glögg innan första advent, men det var så himla gott! Sen lagade vi qourngryta och tittade på mer film, Down with love och Romper Stomper (en ryslig nazihistoria med Russel Crowe).  


image122
Söta syster i sin nya mössa. Förlåt men jag orkade inte göra så mycket med den...

Nu sitter ja o dricker grönt fruktte och äter ett chokladkex. Det är gott. Teet är ganska gott, mitt "ta slut på-projekt" eftersom jag inte har nån burk att hälla glöggteet i. Jag tycker om att hälla upp saker i burkar. Andra saker jag tycker om är:
Att slänga saker
Choklad
Att citera gamla komediserier
Att fotografera

Saker jag inte tycker om är till exempel:
Äckelgubbar
Folk som inte lagar till teet på ett korrekt sätt, exempelvis häller kokande vatten på grönt te.
Silverfiskar
När blommorna dör
Mitt Bodybutter som luktar "jordgubb"...ingen jordgubbe jag har ätit har nånsin smakat så...
Facebook

När jag rensade lite i datorn hittade jag en låt som min första pojkvän skrev till mig. Det var en raplåt i moll....han gillade verkligen mig...jag skrattade väldigt mycket när jag lyssnade på den. Han var varken särskilt bra på att skriva låtar eller rappa. Bäst är raden Jag väntar än en dag, men imorgon är det ju en helt ny dag...Får mig osökt att tänka på Sunes jul när de ska julrimma: "Med rimmar väl inte på med? Det gör det väl?" Hittade även en tecnolåt som hans polare gjorde med den fantasifulla titeln Bajs ser ut som bajs!

Idag skulle jag haft mitt andra handledningstillfälle, men min lärare blev sjuk så det blev uppskjutet. Helt plötsligt fick jag en ledig dag...eller jag tog mig en ledig dag. Hade kunnat läsa en massa men jag pallade inte, ska ta tag i det imorrn. Den här veckan ska jag simma, gå på pilates 2 ggr och på lördag e de utgång!! Ska bli jättekul. Nu börjar Boston tea party.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback