grytlock och secondhandfobi

Igår handlade jag två grytor på Kretsboden. Jättefina 70-talsröda/bruna. Men den stora är lite äcklig i botten, den går inte att laga mat i så den får vara förvaringsutrymme. Till vad vet jag inte...men det löser sig. Ge mig en burk och jag skall finna något att lägga i den, som det gamla ordspråket lyder! Den mindre fick agera kakburk så länge. En sak är säker, jag har inte riktigt kommit över min fobi mot secondhandaffärer. Den yttrade sig som mest i högstadiet när Lollo o Anne skulle in o titta, då stannade jag utanför på darrande ben och hoppades att ingen jag kände skulle komma förbi. Saker kan jag köpa där, men i helgen när jag och syster gick runt så petade jag på nåt klädaktigt och det gav mig rysningar i hela kroppen!! Det är nog nåt med lukten.

image123

image124

image125
Den här är finast. Lite för stor att ha te i...förslag på annat?

Idag hade jag handledning. Det gick bra. Jag skriver bra. Jag är bäst. Sa Bodil. Hon sa hälften av vad jag skrev iaf... Sen ska jag sätta mig och föra över musik till Stanley. Han är rätt tom, har bara några skivor inlagda och jag börjar tröttna på de. Igår simmade jag med Eva. Sen åkte jag hem och åt rostat bröd och drack te och tittade på Ugly Betty. Blev lite ledsen i ögat när bandet jag spelat in på tog slut efter halva avsnittet. Tur att det går i repris.
På fredag får man pengar. Det ska bli trevligt. Tråkigt att man måste spendera det mesta på julklappar o annat skit! Men mamma har lovat att det ska bli broccoli på julbordet i år så jag är lycklig.

Veckans återupptäckt: Dido. Riktigt sköna låtar faktiskt!

Blev lite rädd när jag läste på systers blogg vad Patrik råkat ut för (blivit biten i ögat av sin papegoja). Tänk om Evert eller Al Qaida får för sig att göra något liknande...fast det är klart, Patrik är ju Patrik. Mig skulle de antagligen bara fisa på eller bajsa i mina teburkar. Gud förbjude


Idag ska jag äta tråkmidddag: varmkorv med [breu-rrdh]. men jag åt stadig lurre o pallar inte laga nåt mer. Min frys är verkligen full till bristningsgränsen. Måste börja käka upp det som finns där. Ska nog testa ifall glöggen från förra året fortfarande är drickbar. Hoppas!


Kommentarer
Postat av: Anne

haha... just det. du ba vägrade att gå in! hade vi sagt att "secondhand kommer vara jätteinne om några år" skulle du antagligen dött(och antagigen trott att vi va helt rubbade).
Vill du se snö...se på min blogg. burr.
kram

Postat av: Lollo

Va, var jag med? Jag kommer inte ihåg :(

2007-11-21 @ 22:17:10
Postat av: Lina

Vilka fina grejer du har köpt! Vart ligger denna secondhand-affären??? I love it! ;)

Tänkte hör alite om lördag! Joel komme rinte denna helgen, han fick förhinder, o Jon ska till dalarna, så det blir bara lilla jag :) Men min fråga e om jag kanske kan sova hos dig?

2007-11-21 @ 23:49:16
URL: http://www.linaka.blogg.se
Postat av: Jag igen

förresten.. vi ska vara hos dig eller? hehe..

2007-11-21 @ 23:49:57
URL: http://www.linaka.blogg.se
Postat av: Linda

Lollo! Klart som fan du va me...ni skulle ju alltid in på UFF o ja hatade det!!

2007-11-22 @ 22:52:00
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback