ULLARED

I måndags var en galen dag! Jag och Lina var i Ullared! Det började med att vi pratade om det i lördags o bestämde väl att vi skulle kolla upp bussar o sånt. Sen på söndagen när vi låg o va helt bakis hela dan så gick vi in på nätete o kollade. Och vad fann vi? Det gick en buss på måndagen och det var två platser kvar på den! Som om det var ödet som ville att vi skulle åka! Vi bokade snabbt, sen åkte Lina hem o bytte lite kläder o kom tillbaka senare på kvällen. På måndagen gick vi upp klockan 03. Ungefär samma tid som vi gick o la oss på lördagen. 03.50 kom taxin o hämtade oss för att köra oss till ullaredbussen. Det går nämligen inga bussar så tidigt här så vad hade vi för val? 04.25 satte vi oss bland ett gäng tanter o några i vår ålder på bussen, längst bak brevid Greta och Gertrud. Halvvägs var det fikapaus, då åt vi vår matsäck bestående av mackor, te och physalis. Halv 9 klev vi innanför dörrarna till det beryktade varuhuset gekås! Vilket paradis för en shopaholic som jag! Allting kostade typ 20 kr!

image153
Så här pigga såg vi ut halv 5 på morgonen.

image154

image157

image159
Greta och Gertrud hade mjölk i en flaska och porslinskoppar med sig!

image160
Observera att vi delade på EN kundvagn

image161
Självaste jultomten var på besök

image163
Mitt lååånga kvitto

image164

Ett litet axplock ur min kundvagn: nattlinnen, trosor, en klänning, en kjol, badlakan, en smörgåsgrill, filmer, tandkräm, pasta, 3 skärp, julklappar (som jag av naturliga skäl inte kan nämna här), en fruktskål, handtvål, en pepparkvarn, godis, en helt underbar vit morgonrock mm...

Det var sjukt tungt att släpa alla tunga kassar från bussen. Inte en jävel som gick förbi frågade om jag behövde hjälp. Fick stanna typ 20 ggr på vägen o vila. Har fortfarande jätteont i axlarna. Tur jag köpte tigerbalsam=) Men jag visade prov på min kämparglöd minsann! Nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Helena

HYSTERISKT! HELT HYSTERISKT!!

Postat av: Lollo

Jag är imponerad... Först att man orkar gå upp så tidigt på morgonen för att shoppa (då måste man fasiken vara shopoholic) men också för att du lyckades hitta så mycket saker att köpa :O Ehm, vad ska man säga? Grattis :D Typ.

2007-11-30 @ 00:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback