Myshelg

Den här helgen har Anna varit här. Det har varit mycket trevligt. Vi har tittat på mycket film, shoppat, gått i Vidingsjö och som vanligt ätit massa popcorn. Det är ju litegranna det vi gör när vi ses. Att inte äta popcorn skulle vara som att något vore mycket, mycket fel. Jag fick min efterlängtade mp3-spelare som Anna så snällt inhandlat på personalrabatt. Den här ska jag verkligen behandla med respekt och vårda ömt, inga drinkar eller köttfärssås ska få rinna över den.

image98
Är det bara jag som tycker att vi ä sjukt lika i ansiktet på den här bilden?

image99
Lite ostbågar blev det också. Anna lärde mig ett trick hur man kan göra en jättelång ostbåge. Lista ut det om ni kan!

Jag köpte en jacka i storlek L i lördags. Anledning: Det var den minsta som fanns. Men den såg inte såå stor ut, och man kan ju alltid ha på sig en tjock tröja under. Eller käka en jävla massa fett som Helena föreslog. Som om jag inte redan gör det. Idag har jag varit o fikat hos polinskij kvinskij. Fast hon är nog inte polska, tror hon är bosnisk eftersom hon pratar bosniska. Jag gick dit för att jag lovat henne att visa hur man bokar tvättstugan med den nya elektroniska tavlan och då bjöd hon på te o äppelkaka. Blev lite rädd först när hon kom in med ett fat med nåt vitt klegg på för det är ju fruktansvärt jobbigt att behöva äta upp nåt som är äckligt. Men den var hur god som helst. Hennes ena dotter på typ 3 bast tyckte att jag såg ut som Barbie och att jag skulle börja jobba på hennes dagis. Undrar hur polska Barbiesar ser ut...

Igår åt jag middag hos Kusin. Det bjöds på jättegod lax/avokadopaj (vill ha receptet) och smarrig chokladkaka till efterrätt. När jag skulle bege mig hemåt tog Kusin fram en kasse med kläder som hon tänkt ge bort som jag fick gå lös på! Åh vad jag älskar sånt! Fick två jättefina gröna toppar, ett par skitsnygga jeans, en kjol, en brun festtopp o en mysig stickad tröja. När jag kommer hem nästa gång ska jag dessutom få en blå kavaj av syster. Dessvärre kan man inte direkt påstå att jag behöver något av detta, men behov har å andra sidan ingenting med konsumtion att göra. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa i ljuset av min nya sänglampa (egentligen är det en skrivbordslampa men det är väl snarare funktionen som bestämmer namnet). Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Den där pajen lät väldigt god! älskar både lax o avokado!! Måste få receptet jag med! Komiskt nog så gjorde jag faktiskt min första matpaj idag! broccolipaj! Den blev faktiskt jättgod den med! Kan jag rekommendera! hihi

Postat av: Lollo

Läst :)

2007-10-11 @ 15:22:13
Postat av: Nationalekonomsyster

Konsumtion har ALLT med behov att göra. Utan behovet att konsumera skulle vi aldrig ha kommit på handeln, inte heller byteshandeln, du vet typ guldklimp mot kastrull som de för hos indianderna.
Utöver den lilla petitessen så säger ja, tummen upp!
Vet du vem som är i min seminariegrupp!! Johan Kvarby! haha

2007-10-11 @ 18:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback