Underbar helg

Den här helgen har varit så himla skön. Var ledig i fredags och ingen skola att tänka på under hela helgen. I fredags var jag ute i Tornby och skulle handla mat. Av nån anledning gick jag även in på Ikanohuset...och det råkade vara rea på bikbok. Jag hittade en massa asfina kläder som jag spanat på tidigare men som samvetet och ekonomin sagt nej till. Men jag provade en del och allt satt jättebra så då var jag ju bara tvungen att köpa det...Blev 800 kr fattigare men då fick jag väldigt mycket för pengarna: En blå kortärmad kofta, en tröja/klänning, 3 toppar och ett par mjukisbrallor. Allt som allt fick jag över 1000 kr rabatt, bra jobbat Linda! På kvällen kom Anna hit och jag fick mina efterlängtade fajitas som jag blev lovad i våras! Dom var mycket goda! Sen kollade vi på idol och åt popcorn och dietorelle. Anna sorterade även min dvd-samling. Att sortera är det bästa hon vet och som hon själv uttryckte det fick hon nästan en liten orgasm av det...

image88
Anna stoppade myyycket mat i sina tortillas.

image89
Hon tog tabberas på allt utom löken och cremefraichen...

image90
Här visar hon upp sina absoluta favoritfilmer...väl?

I lördags åkte jag tillbaka till Tornby eftersom jag köpte så mycket kläder att jag inte orkade bära hem nån mat i fredags. Sen på kvällen var jag på knytisfika hos Kristin tillsammans med Charlotta och Evelin från hennes klass. Mtcket trevligt och gott! Det bjöds på smarrig morotstårta, chokladrutor och typ chokladkakor. För att kompsensera för detta svulleri så gick jag en promenad vid ån med Eva på söndagen. Sen gick vi hem till henne o fikade och där anslöt Kristin. Efter det åkte vi ut till Vidingsjö friluftsområde och gick en liten sväng. Det var väldigt skönt att få lite frisk luft.

Idag har jag börjat metodkursen, sååå tråkigt! men är väl ett nödvändigt ont. Om 5 veckor ska jag veta exakt vad ja ska skriva om och vilken metod och teori jag ska använda mig av. Tjohej!

I fredags hände även något förskräckligt! Skulle göra lite fint i badrummet o skura den inte jättetrevliga toan. Då lossnar själva borsten från pinnen! Jag försöker desperat trycka fast borsten igen men då åker den längre in och fastnar. Då fick jag panik och gjorde vad jag alltid gör i liknande situationer, nämligen ringer hem till mamma och pappa! Men den enda som var hemma var helena och hon var inte direkt uppmuntrande utan sa nåt i stil med "är du dum eller man kan ju inte trycka fast borsten när den ligger i toan!"...no shit! Insåg att jag fick lösa det hela själv och kom på att jag hade ett gäng stulna engångshandskar under diskbänken så jag drog på mig 3 såna och började gräva. Uuuuuuuuuuuääääääääääckkkkkkkkkkkkliiiiiiiiiiiigt! Men jag fick iaf loss borstjäveln... Men nu måste jag köpa en ny toaborste och de är inte helt billiga! Som student får man ju prioritera sina inköp...

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjena!
Du ska veta vad den lilla tandkrämen räddade min kväll. Tack än gång. Och även tack för att jag fick sortera din dvd-samling. Skulle hyllan braka loss och filmerna komma i oordning - tveka inte. Ring mej. Jag gör gärna om det igen.
Lycka till i skolan.
När blir det utgång?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback