Hela bibeln som ljudbok

Jaa, hela bibeln som ljudbok kan man tydligen få enligt nedanstående annons...vore nåt det när man inte kan sova. Undrar vem som fått äran att läsa in den. Om det var nån med östgötsk dialekt så är det nästan så att jag skulle lyssna på den frivilligt.

Jag kom just på att jag inte dödat en enda blomma på säkert ett halvår...medalj till mig! Fast en ser rätt slokande ut så jag ska nog låta mamma adoptera den ett tag så kanske den blir fin lagon tills jag flyttar.

Mina missions för helgen, att plugga och att springa har skjutits upp på obestämd framtid. Men böckerna som jag köpte ser åtminstone jävligt snygga ut o bokhyllan.

Imorrn om en vecka ska Annas bebis komma. Fast jag har kommit överens om att hon ska knipa igen till helgen iaf så jag kan åka hem. Fast på lördag ska jag ju iofs gå ut och hitta ett ragg åt Sofia. Vi får lösa det där på nåt sätt...

Nu ska jag sova! Fast jag ska nog läsa lite först. Jag håller på med "Kan innehålla nötter" av John o´Farrell. Den är rätt kul...parallellt håller jag på med "365 dagar med Nalle Puh" som jag fick av helena förrförra julen. Den är som en karamell som man kan suga på hur länge som helst. Den är inte en sammanhängande berättelse utan varje sida består av ett litet citat, små guldkorn som är helt underbara. Tex:

... och Ugglan berättade för Kängu en historia full av långa ord som Encyklopedi och Rhododendron och Kängu hörde inte alls på.

eller....

...man kan inte låta bli att högakta en, som kan stava till Tisdag, även om han inte stavar det rätt; men att kunna stava är inte det viktigaste.

Absolutely lovely! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: sofia

hörru du! "hitta ett ragg åt sofia", låter som om du hjälper en desperat vän. Om jag inte minns fel skulle vi spana lite åt dig med!

2008-04-22 @ 22:46:01
Postat av: Linda

hahaha...joo kanske det;) Men att hitta ett åt dig är ju vårt primära mission...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback