Julen

Jaha då ska man försöka sammanfatta julen då. Jobbade julafton till 14 med natta, martina och anders. Insåg att det var första julaftonen ever som jag fick äta frukost själv *snyft*. Men vi åt ju frukost på jobbet sen också så det var lite mysigt. Fick tillomed en morgonklapp av nattalus, en påse te med citrussmak som de står You are my cup of tea på, så sött! Dagen förflöt ganska lugnt men självklart är det nån jävel som ska kuta in 3 min över 2 och "bara" köpa julmust! VAFAN! tycker det är sjukt respektlöst mot oss som jobbar. julafton är väl den sista dagen man vill jobba över på. har man inte lyckats köpa sin jävla must när klockan är 2 på julafton får man faktiskt skylla sig själv. Sådeså! Men jag hann hem till Kalle iaf och glöggmys med familjen. Sedan blev det julbord. Är inget fan av julbord. Det godaste är laxen, rödkålssallad med apelsiner, ägg och kex med mögelost.

Var sen ledig 3½ dag vilket var såå skönt och behövligt. Sov hemma hos päronen 3 nätter, mysigt! På juldagen gick vi promenad i fina vädret, sen spelade vi monopol som syster fick i julklapp. Det gick sjukt dåligt för mig trots att jag lyckades knipa norrmalmstorg... Jag upptäckte även att jag är en hemskt dålig förlorare. Har jag aldrig märkt förut. fast jag "ska visst alltid tävla" som vissa påstår...

3 födelsedagar har också passerat. Anne fyllde den 26, syster den 27 och anna den 28. Graaaaattis till er! På systers födelsedag var det utgång som gällde. Vi började med födelsedagsmiddag hemma. Sen kom Emelie och Frida och de hade med sig jordgubbsvin som vi kalasade på till den goda cheesecaken som mamma gjort. Efter det blev det lite rosa pantern innan vi begav oss ut i natten. Vi gick till Debaser vid medis. Lite för lite folk för att få den där riktiga partykänslan var det men vi hade kul ändå.


Bästaste systern i världen!




Frida hade lite problem med en hårig tröja men det löste Emelie genom att rykta henne lite.



Igår började jag jobba igen. Pest! Men bara en dag till sen e man ledig 2 dar! Och på onsdag är det NYÅRSFEST hos Natta. Kommer bli loooligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback