Superbra födelsedagshelg

Den här helgen har verkligen varit toppen! Tycker om när födelsedagsfirandet blir utdraget. Igår var alla (nästan) mina underbara vänner här och firade. Jag bjöd på blåbärs/hallonpaj, after eight-tårta och lite smått o gott. Tror minsann mina bakverk gjorde succe´ för det fanns inte en smula kvar när de gått. Jag fick jättemånga fina presenter. Det var nästan så jag skämdes. Jag fick Kent-skiva (obränd), champagneglas, en triangel (!), ett spel, ett twisterbadlakan, schampo från Sandras butik, te, en röd burk, apelsinchokladcrisp och en gungpryl som min blivande fågel ska sitta på när han bajsar. Här kommer lite foton från igår.

image268
Lampan är verkligen i precis rätt höjd för att störa fotona

image269
Riktigt kafferep var det

image270
Anna med mage och Sandra utan mage. Eller hon har ju en mage, fast den är inte lika framträdande som Annas. Jag fick förresten känna på bebisen igår, det var läskigt och spännande.

image271
Svea som var allergisk mot mina kreationer fick glass och var nöjd med det.

image272
Mina grannar kommer hata mig.

Tack alla söta vänner för att ni gjorde min födelsedag så trevlig!

Idag har jag varit kulturell och gått o tittat på Andy Warhol-utställningen på Moderna. Den var cool. En stor plexiglasskiva ramlade ner i golvet. Om nån hade fått den i huvudet så hade den nog dött. Sen var det en korkad brud som blev rakt på den, trots att en vakt stod på kvä och försökte plocka upp den. Innan vi gick in på utställningen så kände både syster och jag att vi behövde stärka oss med något, så vi åt en kanelbulle som var sjukt god och drack te som inte var sjukt gott. Jag köpte en fotobok och ett vykort.

Efter det begav vi oss mot Karlavägen för att träffa Korven som ja inte sett på kanske 2 år. Hon har öppnat en butik där och säljer väskor och smycken, Sparkling Chrystals heter den. Värd ett besök kan jag tillägga för det fanns massa fint. Fick en väska och en ring för halva priset. Mycket trevligt. Men den bästa var självklart att träffa Korven! Hon var precis sig lik, lika galen och rolig som vanligt! Vi hade väldigt roligt och stannade kvar där tills hon skulle stänga butiken. Helena köpte också en fin väska.

image273
Maria bakom disken

image274
Många snygga väskor fanns det

image275

image276
Min snygga ring

image277
Min fräcka väska som jag döpt till Korven. Observera att jag har Miltonpåslakan.

Efter avslutat besök åkte jag och Helena till Slussen o mötte upp mamma o pappa. Sen gick vi till Hermans och åt middag. Som vanligt var det sjukt gott och som vanligt kunde ja inte äta så mycket som jag ville. Jag åt hallonpaj till efterrätt. Sen blev mamma lite stressad eftersom hon ville hinna hem till melodifestivalen. Vi satt och pinade oss igenom alla låtar, men fick lön för mödan när vi fick se både Morgan Pålson, Melodifestivalen för nybörjare och Björn Gustavsson, allas vår älsklingspojke. Måste bara ställa frågan: Hur FAAN kunde den där Suzzie Tapper gå vidare till andra chansen? Aldrig sett nån tråkigare och gråare människa. Men där ljög Sune. Det här hyllplanet passar ju inte till Sunes bokhylla för den heter ju Conny. Eller jaa...jag ljög, för en människa som var tråkigare var vår gamla mattelärare på Fria, hon såg ut som en död fisk.

Nu tror jag att jag har skrivit klart för den här gången. Det blev ganska långt. Imorrn ska jag först träffa Korven igen, sen ska jag åka hem till Linköping igen. Nästa vecka måste jag fan se till att börja plugga ordentligt.

Eller jag kom på några av dagens höjdarkommentarer som ja måste citera:

Pappa på väg från Herrmans: Birka Princess har inte lagt ut än...eller är det där ankomstanläggningen?

Mamma berättar om sin barndom: Och då hade jag inga kompisar så då fick jag en undulat som hette Pelle. Men varken jag eller morfar tyckte den var så rolig för morfar fick alltid fjädrar i såsen.

Och den tokgiriga tjejen på bussen: Det ligger en krona där. Pekar på golvet vid mina fötter.
Jag: Öhh, ja vill du ha den eller?
Tjejen: Ja om inte du ska ha den så. Flinar stort.

Jaa, jag säger då det! Godnatt på er! Imorrn ska jag åka till Eko och handla tandkräm för 5 kr st. Det är sånt som gör livet värt att leva.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Där missade jag en trevlig sak till den här helgen med andra ord :( Ett annat födelsedagsbarn drog med folk på hockey i lördags, hade gärna varit där med precis som på din fika i fredags... Det enda jag lyckats med utanför jobbet är att bli tacklad över sargen och fått ett svullet knäveck. Det gör ont!

2008-02-10 @ 21:32:46
Postat av: KORV

härligt inlägg korven med bokhyllan conny det kommer jag ihåg var jättekulatt träffa dig. vi ses snart igen!!! jag kommer på besök.
Kramar i massor + en stor puss

2008-02-11 @ 13:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback