What was I thinking?

...ja, vad tänkte jag egentligen när jag köpte dessa:

image264
Så jävla fula och sjukt obekväma. Har typ använt de tre gånger...en gång på krogen var jag dock så smart att ta med gympadojor att gå hem i. Geek! Jag tror det var ett förvirrat ögonblick av pengaöverflöd när jag fick min första lön från Konsum som gjorde att jag pungade ut 300 spänn eller så på de...Lollo, du var med, varför stoppade du mig inte? Fast du köpte ju nåt liknande i ormskinnsimitation, sen provgick vi de i Söderby...haha!

Något som jag stört mig sjukt mycket på de senaste veckorna är att Christer har bytt sändningstid. Det förstör liksom mina lunchvanor. I 1½ års tid har han nämligen varit mitt lunchsällskap. Nu får jag istället sitta och pina mig igenom lunchen tillsammans med Denise Merdol i Mitt P3. Hon är fan det värsta som nånsin drabbat sr. Fattar inte hur hon fått jobbet...Hon stakar sig hela tiden, låter allmänt not radio material och kan inte uttala en enda låttitel rätt. Kentlåten heter Columbus, inte Colombos!! Tur att hon bara ska sitta 3 månader.

När jag ändå håller på o gnäller kan jag väl passa på att säga att den sämsta rubrik jag nånsin sett på en tidningsartikel gick att läsa i gårdagens Extra Östergötland: "Veterinär brast när hund hostade". Låter typ som att han gick av på mitten när hunden hostade, när han i själva verket struntat i att undersöka den stackars jyckens luftvägar.

Ikväll börjar Hjälp igen! Underbart är att Filippa Bark ska va med! I veckan fick jag besked från csn om hur mycket pengar jag hittils är skyldiga dom...73 325 kr. Jippi! Undrar om de kan tänka sig att efterskänka de där sista 25 kronorna så det bara blir 73 300. Det känns mer jämnt och fint.

Igår skulle jag plugga men istället tvättade jag och omorganiserade min klädkammare. Det blev så fint. Har lagt mina T-shirts i färgordning (sorry Anna, jag vet att du älskar att sortera men jag tänkte att nog även du har en gräns, men om så icke är fallet så är du hjärtligt välkommen att sortera mina underkläder). Jag gick även och pantade en tomback. Eller rättare sagt, jag sprang till bussen med backen i famnen! Det ni! Såg nog inte klok ut.
Nu nr jag läser vad jag skrivit så låter det som om jag tvättade klädkammaren. Det gjorde jag inte. Det var kläder jag tvättade.

Till sist måste jag bara visa upp min nya tunika som helt enkelt skrek Linda efter mig. Jag var TVUNGEN att köpa den!
image266

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja jag sorterar gärna dina underkläder! Men du kan väl tvätta dem först så det inte blir så där pinsamt som förra gången...

Postat av: Anna

Och Linda... Bara för att jag vet att du gillar när man gör så här... Du skrev: "300 spänn eller så på de". Fel. På DEM!
(Du vet... de sköt dem)

2008-02-01 @ 21:41:51
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Lollo

Ja, fy fan, men jag tror inte jag köpte mina ormskinn då (som om det förlåter ngnting??) utan andra ännu fulare skor, men det var billigt!
Å till skillnad från många andra människor har jag lärt mig att gratis är inte alltid snyggt och billigt är inte alltid gott! Men det viktigaste av allt: fötter och knän vill man även använda sig av senare i livet, yey för lågskor!!

2008-02-02 @ 09:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback