Du måste lära dig att jobba!

På allmän begäran kommer här en uppdatering av den senaste tidens händelser.  Förra veckan började Konstvetenskapen. Den verkar bra. Har skaffat ett häng bestående av Sofia och en kille som jag inte kommer ihåg vad han hette. Resten av klassen känns inte som jag kommer engagera mig i så mycket. Det är bland annat två tanter som heter Gerd och Lillian! Hahaha! I fredags handlade föreläsningen om grottmålningar. Det var lite tråkigt. Blir nog roligare ju längre fram man kommer.

Nu fick jag plötsligt en lukt av kladdkaka i näsan. Vad gott det skulle vara! Men nej, nu börjar ju min nyttiga vecka!

I helgen har jag haft besök av Sandra och Svea. Det har varit intensivt men jätteroligt. De kom i fredags eftermiddag. Svea rusade in i lägenheten och vrålade "Vad fiiiinnt du har det! Kom och kolla mamma vad fiiint det är! Och vilket fint piano!!". När Sandra packat ur bilen fikade vi innan vi åkte in till stan och letade efter en jacka åt Sandra och benvärmare åt Svea. Jag hittade en T-shirt på rea, 50 spänn!  Till middag gjorde vi tacos, det var sjukt gott eftersom vi alla var så hungriga. På lördagen var vi på Fenomenmagasinet i Gamla Linköping. För de som inte är härifrån kan jag säga att det är ungefär som Tom Tits. 

image247

image248

image249

image251
Svea testar cykeln

image252

image253
Som sanna popstjärnor steg vi ur planet

image256
Lägg märke till min perfelta balans

image257

image258

image259
Nemo fanns på plats

image260
Sandra ritade fina mönster

image254 
Efter en sån här dag blir man rätt trött.

Efter Fenomenmagasinet gick vi till Handelsboden för att köpa planscher. De tog inte kort för tillfället och jag hade inga kontanter så tyvärr kunde jag inte köpa några. När jag försökte förklara för Svea att jag inte kunde köpa de eftersom jag inte hade några pengar sa hon "Du måste lära dig att jobba!". Sandra blev jättearg! hehe...
På kvällen kom Kristin förbi och Sandra hade med en maskin som analyserar hur huden mår, så hon analyserade mig och Kristin. Det var hemskt att sätta in huvudet i den, man såg inte klok ut. Helt lila och prickig. Hon kom fram till att vi båda hade torr hud. Köpte lite bra hudvårdprodukter av henne också.

När de åkt hem på söndagen åkte jag tillbaka till Gamla Linköping och köpte planscherna. Det blev jättefint i köket. Efter det åkte jag till Per och fikade och spelade Guitarhero med Kristin, Per och en kompis till honom. Det gick väldigt dåligt för mig.

image261

Nu ska jag gå och fika hos min granne, sen ska jag åka till Willys och köpa skitbilligt bröd. Skönt att dagens föreläsning blev framflyttad. Då hann  jag sova ut, göra hårinpackning och blogga.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Fan vilken schysst balle du har syrran...balans alltså..haha!!
Jag slapp träna idag för det var "egenträning" dvs. ledigt. hoho! Vi ska göra egna semlor också..synd att det är äckligt bara. Men lite bulle med pyttelite grädde på kan ja klämma.
Ja längtar tills din födelsedag. Synd att ja inte är liten för då hade ja också fått present då. haha. Så jävla girig man var! asbra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback