Ledig

Sitter hemma i söderby och lånar datorn lite. Jag har även solat ungefär 45 minuter men nu blev det så varmt att jag var tvungen att ta en paus och dricka lite vatten. Ska nog äta lite lurre oxå. Syster jobbar så det är lite ensamt och tråkigt här. Igår lagade jag vegetarisk lasagne med fetaost till henne. Den blev väldigt god. Sen åt vi glass och tittade på Skrotnisse del 2. Såna program görs inte längre. Det är synd. Nu ska allt gå i 190 o låta så fruktansvärt. Annat var det när jag var barn. (läs de senaste meningarna med gnällig tantröst).

Imorrn blir det Gålö om vädret tillåter. På söndag kommer mamma o pappa hem från Lesbos. Hoppas de haft det bra. Pappa köpte i god tid innan avresa en som han själv tyckte snygg och praktisk magväska. När jag sa att det nästan var staffbart att använda såna tyckte han att jag var löjlig och menade att om de skulle åka över till Turkiet nån dag så behövde man både pistol och knogjärn för att överleva. Hoppas de aldrig åkte dit.

Det börjar bli lite mer ordning nu i lägenheten. Det som är rörigt fortfarande är bokhyllan och skrivbordet. Datorn är inte inkopplad än eftersom jag ännu inte fått nåt nät. Tror jag inte iaf, jag vet ju inte hur man kopplar in det så ja kan inte prova. Men det kirrar pappsen i veckan sen. Det är iaf helt underbart att vara ledig i 4 dar. Chrille ville att jag skulle jobba i svartlösa på lördag morgon men det sa jag blankt nej till.

Nu ska ja äta nyponsoppa o sen sola lite till. Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback