Lägg ägg!

Den här påsken har jag ätit sjukt lite godis och det känns så himla bra! Ska sluta köpa lösgodis för jag blir bara äcklad efter några stycken. Såklart fick jag ett påskägg av mamma (hon kommer nog aldrig sluta köpa påskägg till oss) som tyvärr innehöll mest såna där äckliga påskgodisar. Undrar om det finns nån enda människa förutom pappa som tycker att dom är goda? Är dom biligare att tillverka eftersom alla affärer fylls med såna där vidriga sockriga ägg i olika färger? Jag gillar dock anton bergs marsipanägg.

Helgen har spenderats hemma i söderby hos föräldrar och syster. I torsdags hade vi tjejmiddag hos Malin, det var mycket trevligt. Asgod mat, efterrätt och gott vin. Men jag blev väldigt rädd när samtalet gled över till barnafödsel och diverse skräckscenarier målades upp. Jag kommer inte våga skaffa barn förrän utvecklingen har gått så långt att vi människor kan börja lägga ägg. Varför kan vi inte vara som typ fåglarna? Vore ju helt underbart att klutta ut ett litet fint ägg o sen ligga och värpa lite på det i några veckor...får man tråkigt kan man ju måla det i fina färger. Man kan ju även lägga det i en fin äggkopp så det blir som ett litet hus till ägget. Undrar hur länge det dröjer innan detta blir möjligt. Hoppas innan jag fyller 35.

På fredagen var jag bara hemma med familjen och åt påskmiddag. Sen åt vi asgod cheesecake och tittade på en film. Vad den nu hette. Den utvalde, hette den. Den var jätteläskig, men så är jag ju extremt lättskrämd. I lördags var jag och Helena och tittade på Linas lägenhet som jag förhoppningsvis ska få bo i ett år. Den var jättefin, skulle passa mig så perfekt. Bara att hoppas på att hon kommer in...håller alla mina tummar. På kvällen hade Helena och jag systerkväll och åt upp resten av cheesecaken och en påse popcorn samtidigt som vi kollade på Darling och Infamous om Capote. Helt sjuk man det där...Darling var väl inget mästerverk men den berörde mig ändå för jag tyckte så sjukt synd om Bernad. Får så ont i hjärtat av ensamma människor.

I söndags pluggade jag lite på dagen och på kvällen åkte jag till Maria i Älvsjö. Det var så kul att träffa henne och hennes familj som jag inte sett på säkert 3 år. När jag skulle köra hem lyckades jag missa att svänga av mot Nynäshamn så jag blev tvungen att köra mot stan. Fick lite smått panik och svor mycket högt. Fick köra via Gullmars och där är jag inte direkt van vid att köra men jag tycker jag styrde upp det hela riktigt fint! Kanske blev en del inte helt godkända svängar men som tur var var det inte så mycket trafik. Väl hemma tvingade jag upp stackars syster ur sin skönhetssömn eftersom jag glömt nyckeln. *förlåt*

I måndags träffade jag min kompis Ellie från Uppsala. Det var kul eftersom vi inte setts sen i somras. Vi gick lite i affärer och fikade. Sen åkte jag X2000 tillbaka till Linköping och det var så skönt att komma fram snabbt.

Nu vill jag bara säga till alla som ännu inte varit och hälsat på mig, ni har ingefär 2 månader på er. De som inte har kommit inom den tidsperioden kommer kidnappas och tvingas följa med och flyttstäda i juni. Valet är ert!

Idag har jag pluggat med Isak och Sofia. Vi spelade även lite bilrallyspel...jag är egentligen inte en dålig förlorare men jag blir sur när det går dåligt för mig. På torsdag ska vi tenta renässans, barock och rokoko. Jag siktar bara på ett G. Nu ska jag diska och lyssna på ljudbok. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

vad sägs att jag kommer till dig andra eller tredje helgen i april? :) man vill ju inte bli kidnappad, hahaha!

2008-03-25 @ 22:38:49
Postat av: Linda

Det låter prima! vi får höras o bestämma nåt!

Postat av: Lina

Jaghar ju varit hos dig flera gånger så nu är ju frågan när du komemr till mig! hihi.. nästa helg ska jag på inflyttningsfest, sen har jag inget planerat direkt! Kul om både du o Anna kom o hälsade på o partajade lite :D

p.s. Fan vad illa det komemr gå på tentan..vet inte om jags ka gå dit.. jag har varit sååå sjukt lat o inte ens öppnat boken!!..

kram

2008-03-26 @ 13:47:49
URL: http://www.linaka.blogg.se
Postat av: .dE

Darling inget mästerverk!!? Fy nu blev jag lite arg, sådan fingertoppskänsla har aldrig förr skådats i svensk film! Sen kanske inte skådisarna är de bästa, men men. Jag håller tummarna att hon kommer in så du får någonstans att bo! Och det låter som man får styra kosen söderöver snart då :-O kram från någon som festade på en hel påse anton berg marsipanägg i helgen - dvs typ 5 st!

2008-03-26 @ 16:25:06
URL: http://davide.blogg.se
Postat av: anne

Öhh... Linda. Man värper ägg... sen ruvar man det. Eller alltså... äh. Kram på dig!

2008-03-26 @ 16:44:23
Postat av: korv

jag kommer som en komet, ska bara kränga lite först:)

2008-03-26 @ 21:42:57
Postat av: Anna

Jag kommer gärna och kalasar hos dej Lina. Men måste Linda följa med? Jag gillar inte riktigt henne...

2008-03-27 @ 21:44:15
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Linda

haha fan va dåligt anna! du "råkade" skriva på min blogg istället för Linas...bra där=)

2008-03-28 @ 14:07:38
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback