Afterworkchill/ inflyttningsfest hos David

Igår hade David en försenad inflyttningsfest. En mycket trevlig tillställning måste jag säga.


Jimmy, Sara o Markus


Stefan, Flingan o David


Jag o Plutten


David och Filip (som har stor skyldighet i att mitt huvud känns lite demolerat idag)


Mycket tv-spelande blev det.

som sagt en jättekul kväll. blev vid ett tillfälle inslungad med huvudet före i Davids köksskåp. gjorde bara lite ont, men det var inte så farligt. började tokskratta åt det så ingen skada skedd. blev att åka taxi hem eftersom vi precis missat en tub o nästa gick inte förrän om en halvtimme. men det var skönt att komma hem snabbt o vi var 5 pers som delade. nu sitter piffy o tittar på turtles. lördagar är bra härliga. vi har kollat på Kopps, bästa komedin genom tiderna.
-Du, vad gör den där kossan där ute?
-Eh den betar tror jag...
-Jaha...

Hahahaaaa! Nu har jag 6 dagars jobb framför mig. Det känns så himla bra att tänka på. Men är iaf ledig hela nästa helg. *Kors i taket*

I onsdags spenderade jag hela dan i stan med Sofia. Jättekul att träffa henne. Vi inledde med fika på HurryCurry, sedan begav vi oss mot Skeppsholmen för ett besök på Moderna. De visar Max Ernst just nu. Ganska knepig konst måste jag säga även om surrealismen är min favorit. gick runt där i lite mer än en timme och kläckte ur oss sjukt okonstvetenskapliga kommentarer i stil med "den där donutprylen återkommer i många av verken". Upptäckte ett fransktalande par som jag ville lyssna på så jag följde efter de, vilket Sofia skämdes över. "Jag hade glömt bort hur pinsam du kan vara" sa hon...Sen gick vi på stan en stund innan vi åt middag på Kungshallen.  Därefter avslutades kvällen på filmstaden med Patrik 1,5. En jättemysig feelgoodfilm som man bara satt och log åt hela tiden. En riktig toppendag vill jag säga!




Älskar HurryCurry



Det var höstfint ute.

Om det är någon som undrade varför jorden gungade till i torsdags så var det bara Olle som sprang. Han sa att jag såg ut som en kille i min slips så då jagade jag honom och slog honom med vanten. Han orkade bara springa 5 steg.

Kommentarer
Postat av: Få gratis kläder!

Postat av: Nathalie

Hej Linda!

Jag googlade mitt namn, (den nya inne-grejen just nu) och fick fram din blogg. Skriv inte om saker du inte har en aning om tex (smeknamn, scarfar och sånt).

Jenny kallas i första hand jenny med kniven, inte k.s så som du påstår. Och scarfen är inte ful eller livsfarlig på något sätt, knyt en omvänd robansknut.

OCH på tal om inegnting..

Avundsjuka är inte den bästa egenskapen hos en människa!

Sluta skriv nedlåtande saker om Coop

2008-10-06 @ 18:43:05
URL: http://tulpangnissel.blogg.se/
Postat av: Linda

HAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!

2008-10-06 @ 21:35:45
URL: http://tulpangnissel.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, det var verkligen en toppendag vi hade i Stockholm. Det får vi göra om någon gång och så får du ta och komma till Linköping. När jag och Anna var på Tate gick vi in ett rum och jag kunde direkt peka på en tavla på andra sidan rummet och säga: "Det där är en Max Ernst". Kände mig väldigt bra då!

2008-10-07 @ 23:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback