Hitmakers

Man skulle kunna tro att jag är en mycket upptagen person eftersom jag inte har bloggat på länge. Men tyvärr beror det nog mest på latehet...eller inspirationsbrist kanske...så här kommer en liten uppdatering.

Förra helgen var Sara "Tikkis" Lindgren Tikkanen här. Vi hade jätteroligt. På fredagen var vi bara hemma och tog det lugnt, tittade på film. Vi såg Den lilla sjöjungfrun och Linas kvällsbok. Sjöjungfrun är nog min favoritdisneyfilm. Älskar måsen Måsart och hans roliga namn på människosaker: "En randig, bullig snutplat"....eller en "dinkelhoppare". På lördagen gick vi på stan och shoppade. Jag köpte en sjukt snygg klocka. På kvällen var vi på inflyttningsfest. Det var trevligt men lite dålig beblandning mellan gästerna. Sen gick vi ut på Flamman och dansade av oss lite. Jag kommer inte ihåg om det var bra eller dålig musik. Men  jag fick även åka pakethållare bakom en kille som såg ut som Jared Leto. Fast det var inte han. Men det var roligt...och kallt. När vi kom hem vid halv 4 åt vi rostat bröd och drack te. På söndagen tog vi det oxå lugnt. Vi (jag) diskade helgens berg och packade iordning lite för hemfärd.
Lite bilder från festen...blev inte så många...

image293
Sara, jag och Kristin

image294
Kristin utmanar  Anders på guitarhero

I måndags jobbade jag i Älvsjö. Jag gjorde egentligen inte så mycket. Satt nästan inget i kassan eftersom det var en ny tjej som börjat så fick hon sitta. Annars gick jag mest och frontade och påbörjade en inventering av lösgodiset. På tisdagen fick jag iaf vara i Vendelsö. Jobbade kväll, bara 5 timmar men det kändes så himla segt. Då satt jag iofs i kassan hela tiden. Jag slapp träffa Olle också.

I onsdags var jag hos Lina och skrev på kontraktet för lägenheten. Den 14 juni flyttar jag in! Ska bli så kul!

Igår var det tänkt att jag, Anna och Frida skulle åka till Ullared. Jaa, David jag inser att du antagligen aldrig kommer förlåta mig för detta men jag ska åka dit igen. Hoppas vi kan fortsätta vara vänner ändå. Hur som helst så lyckades Anna bryta handen kvällen innan så vi beslöt att skjuta på det en månad. Frida ville inte köra och jag kände inte för att köra hela vägen själv efter att ha sovit kasst. Dessutom hade det nog inte varit så kul för Anna att gå runt där o ha ont i handen. Så det var inte så mkt att göra åt det. Anna, säg till om du behöver hjälp med något (förutom att injicera insulin).

Idag har jag mest tagit det lugnt. Eller jag har ju städat hela dagen när jag tänker efter. Plockat undan massa prylar, dammsugit, diskat och handlat. Jag har även hämtat ett stort fett paket från adlibris innehållande endast 2 böcker men med den gemensamma vikten på 6 kg. Fy fasen va tungt det var, vingligt blev det att cykla hem oxå.

Jag har upptäckt ett mycket kul program. Jag tillhör den kategorin av människor som älskar att se när folk gör bort sig i Idol och liknande program. Därför är Hitmakers ett riktigt guldkorn för mig. En hel programserie med bara auditions. Satt o såg en repris idag och herregud va jag skrattade. Snubben som hämtade mycket inspiration från E-type och Matrix asså....ojojoj!! För att inte tala om discogubben som helt otroligt nog fick nåt slags kontrakt.

Just nu fick jag ett enormt behov av att baka nåt...är det bara jag som får det med jämna mellanrum? Får se vad jag har i skafferiet. Annars, det blir nog en mycket lugn kväll. TV-utbudet suger som vanligt, jag menar Psalmtoppen? Vem fan har kommit på den programide´n?  Vad har de tänkt sig för målgrupp för det? Agda 85 bast? Herregud, säger jag bara.

Imorrn får jag väl sätta igång och plugga lite...har inte läst ett skit på hela kursen. Nu har jag ju iaf böckerna. men blir inte kul att sitta med en trekiloskluns i knät. So long!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du kan få hjälpa mig att duscha... ghahaha, nej vars. Men då får gärna komma och hälsa på och förgylla min tillvaro lite. Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback