Solig helg

Det har verkligen varit en underbar helg om man ser till vädret. Idag har jag utfört operation "flytta skrivare". Det kanske kan låta som en tämligen enkelt uppdrag men det var det inte ska jag säga. Har stört mig en längre tid på att man för att kunna se displayen varit tvungen att sticka in huvudet under skrivbordet och lysa med en ficklampa i en viss vinkel. När batteriet sedan tog slut i ficklampan kände jag att jag var tvungen att göra nåt åt det. Så jag flyttade upp den på hurtsen bredvid skrivbordet. För att göra det var jag tvungen att dra ut hela skrivbordet och då hittade jag såklart ett gäng dammtussar (och ett lypsyl) som jag var tvungen att dammsuga upp.

På eftermiddagen åkte jag in till stan och tog en glass på Bosses med Sofia. Hade bestämt mig för att prova helt nya smaker, men när de inte hade pistache så blev jag sur och tog en lakritskula som alltid och en lemoncake. Så jag provade iaf en ny, den var god men lakritsen är ju outstanding. Vi satt vid statyn på stora torget och njöt av solen. Det var jättehärligt.

Till middag gjorde jag potatiskroketter och nån slags köttbit med tzatziki. Det blev jättegott, brukar nästan aldrig köpa vanliga köttbitar. Gårdagens bakfix resulterade förresten i två stora runda limpor. De bev ganska goda, men lite tråkiga eftersom de inte innehöll nåt roligare än mjöl.

Den här veckan har jag hela 4 föreläsningar. Det är inte ofta det är så intensivt. haha!

Min skrivare funkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback