Konsttenta

Idag har jag skrivit första konsttentan. Jag hade inte pluggat så mycket men tentan såg ut ungefär som vi hade förväntat oss så jag räknar lite kallt med att bli godkänd. Blev lite ledsen att jag jag inte fick glänsa med mina kunskaper om olika kollonner. Men istället fick jag visa prov på min teckningsförmåga genom att rita både en gotisk kyrka och en grekisk amfora. Bengt kommer nog ha kul när han rättar. Jag var klar efter 1½ timme, då åkte jag till stan o köpte två glas på Indiska och hämtade ett paket på pressbyrån. Han som jobbar där är lite läskig. Han frågade om jag hette Kalle Johansson.

I eftermiddag har jag bakat en efterrätt till imorrn kväll, då kommer nästan alla jag känner i Linköping hit på middag. Sen ska vi gå ut. Kommer nog bli kalasroligt! Hoppas jag lyckas med maten bara...annars får vi väl rosta bröd och koka nudlar eller nåt.

Jag har hittat en sida på nätet som säljer affischer och det finns så mycket snyggt där att jag skulle kunna slösa bort hela studiemedlet om jag bara hade plats att sätta upp de nånstans. Men jag har gjort en liten fuling, har sparat en massa bilder som jag ska skriva ut själv. Det tråkiga är att man inte kan skriva ut så stort för då blir det för dålig upplösning.

Vill ha!!
image278
image279
image280
Alla från www.allposters.com

Nu ska jag glasera kakan! Rapport om imorgon kväll kommer sedan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback