Har bokat resa

Nu har jag och Piffy bokat en resa till Korsika. Den 16 augusti åker vi! Kommer blir så underbart! Stället vi ska till heter Calvi och verkar jättemysigt!

Igår var Sara hos mig. Vi hade musikalkväll. Först åt vi middag bestående av kyckling med potatis, sallad och tzatziki. Jag lärde Sara hur man gör tzatziki. Hon blev imponerad. Sara är en bra gäst för det första hon gjorde när hon kom var att fråga om hon inte kunde få en kopp te. Aaaww, så gulligt av dig! Jag blir ju så glad när jag får bjuda på te. Rabarberte med vanilj fick hon. Sen kollade vi på Hairspray och Rent. Rent är min absoluta favoritmusikal. Den är så fruktansvärt bra! Vi åt även Ben&Jerrys glass.

Idag har jag varit inne i stan och träffat min kompis Elli. Vi har shoppat. Jag köpte fina sovkläder eftersom jag insåg att de jag har är typ 4 år gamla. Sen fikade vi på HurryCurry med en stor kopp chaite och en aaaasgod morotskaka. Det var nog den godaste jag ätit. Glasyren var galet smaskig, väldigt mycket kardemummasmak i som passade perfekt till chaiteet.

Det är såååå skönt med semester! Min familj sitter och tittar på DN-galan...såå tråkigt. Jag ska betala räkningar. Såå tråkigt. Sen ska vi tydligen fika med nån chokladhallonkaka som mamma gjort. Usch vad svullig jag känner mig. Men det är ju semester. Imorrn kommer Maria aka Korven och inspekterar min lya. Ska bli kul!

Jag har fortfarande inget internet hemma. Asirriterande! På fredag ska jag och Sara äta middag på Herrmans och sen ska vi på bio och se Sex and the city. Kommer bli jättemysigt.

Jag avslutar med att bjuda på en av mina kulinariska dikter från mellanstadiet.

En katt, en ko och en stekpanna
är samma sak
som två rosa elefanter

Kommentarer
Postat av: Sara

duuuuuuuuu, gumman. vet du vad?? min dumma mamma har bakom min rygg BESTÄMT att det e ju såååå mycket bättre om vi åker till skåne imorgon eftermiddag. så vi slipper att åka mitt på lördagen när det e varmt! och har mamma bestämt sig så har hon. försökte förklara att jag hade planer men då tyckte hon att jag skulle åka tåg till skåne :S ahhh. så vad sägs om att ta morgondagens planer o köra det när jag kommer hem...början av vecka 33? sorrylorry, dumma dumma jag vilken dålig kompis jag e (eller jag menar dumma dumma mamma annika)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback