Sömnlös

Igårkväll kunde jag inte sova. Fastän jag var jättetrött. Då började jag göra alla de där klassiska grejerna man kan göra för att bli sömnig. Först gjorde jag skuggfigurer på väggen. Jag gjorde ett rådjur som försökte äta upp mitt hår. Sen kom jag på att jag var hungrig så då gick jag upp och åt en macka och drack ett glas mjölk. Sen började jag inventera alla mina tepåsar som ligger i en stor cylindervas. Först la jag de i högar efter sort och sedan räknade jag alla. Så här blev resultatet:

Från Twinings
Passionfruit, mango & orange 1
Four red fruits 1
Lemon 1
Lady Grey 12
Indian Chai 7
Cherry 4
Blackcurrant 1

Från Lipton
Indian Spice 18
Blackcurrant 14
Vanilj 15
Earl Grey 4
Raspberry 9
Strawberry 1

Från Pickwick
Strawberry 15
Forestfruit 14

Från Coop
Earl Grey 3

Från Friggs
Rött te med kanel 11
Kvällsro örtte 20
Grönt te med citron/ingefära 13

Från Amway
Darjeling 7

Jag har även 21 burkar med löste. Om någon vill ha en lista på dess innehåll kan ni höra av er så publicerar jag en sådan lista också. Jag kan även betygsätta de olika smakerna. Efter inventeringen kunde jag konstatera att smaken Orange Jaipur från Lipton var slut. Men jag ska nog inte köpa nåt nytt förrän jag har flyttat. När jag var klar la jag tillbaka de i vasen.

image314

I förrgår när ja skulle cykla o möta Kusin var det en gubbe som gnäggade åt mig. Det var verkligen ett hästgnägg. Jag visste inte om jag skulle svara med ett mu eller om jag förväntades gnägga tillbaka så jag var tyst. Jag förstår inte hur jag kan dra till mig alla knäppisar. Det är verkligen ett mysterium. Men jag blir iallafall inte lika rädd längre, som den gången jag blev typ anfallen av knarkar-åke på plattan. Då blev jag så rädd så jag skrek, till mina vänners stora förtjusning. Sist jag var hemma såg jag nalletanten på gullmarsplan. Hon såg ut som vanligt. Hon hade ljusröda byxor och en röd dunjacka. De matchade nallens rosagråa ton ganska bra. Jag blev nästan lite glad av att se henne för det var ju nån som snackade om att hon hade blivit av med nallen.

Nu ska jag cykla iväg o handla, får se om det blir nåt gnäggande på vägen. So long!

PS: jag är klar med tentan. 4½ sida surrealism. Jag är bäst! Jag tror jag ska bli expert på surrealismen för den är så cool!

image315
Den här bilden är från den äckligaste filmen jag nånsin sett, Den andalusiska hunden av Luis Buñuel och Salvador Dalí. Kvinnan får sitt öga uppskuret av ett rakblad.

image316
Den här pipan av Magritte är en favorit. Titeln, "Det här är inte en pipa" säger väl allt!

Kommentarer
Postat av: Sara

eller hur e den filmen bra? ;) haha. har oxå genomlidigt den flera gånger. och du linda...det e inte ett riktigt öga :)

Postat av: Anonym

vad menar du med glömt att lägga in bilden? Nej det har ja inte, ser du inte 2 bilder eller vad?

2008-06-02 @ 17:19:32
Postat av: Lollo

Men du har ju ingen Gold tea från Lipton! Det är min favorit, smakar inte sump som jag tycker att flera andra sorter gör.

2008-06-02 @ 18:31:16
Postat av: .dE

HAHA lade du tillbaka dem sen? :) Du är rolig du, kunde du sova då då?

Jag får komma till dig och lyssna på Winnerbäck och du får komma till mig och lyssna på Deathcab, min dörr står alltid öppen!

Fast till Linköping hann jag nog aldrig, känner mig som världens dåligaste :( Får återgälda det på något storslaget sätt...

2008-06-02 @ 18:35:38
URL: http://davide.blogg.se
Postat av: Linda

LOLLO: Jag har ju bara 41 olika sorters te...men visst, jag kan väl införskaffa gold tea så du har nåt att dricka när du kommer på besök!
DAVID: Ja, jag vill gärna att du återgäldar det på ett STORSLAGET sätt! Kanske genom att köpa en fotölj till mig.
SARA: Jamen det är väl lika skabbigt oavsett om det är ett riktigt öga eller inte? Det är ju själva ide´n som är äcklig!

2008-06-03 @ 13:02:21
URL: http://tulpangnissel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback