Förkyyyld

Jag har drabbats av en mycket elakartad förkylning (alla förkylningar är elaka). Den smög sig på lite försiktigt i fredags kväll för att sedan anfalla med full kraft på lördagen. Värdelös tajming eftersom jag hade planerat att tokplugga inför tentan hela helgen. Jag har nämligen inte öppnat böckerna under hela kursen. Det upplägget har funkat ganska bra hittils men som sagt så attackerades jag av förkylningsbaskilusker som medförde nedsatt studieförmåga. Tentan var igår och den gick väl sådär. Ska till mycket för att jag ska klara den. Men det var även denna gång en ganska skum tenta. Kursen har sträckt sig från nyklassicismen till art nouveau, men det var inte en enda fråga om romantiken eller jugendstilen...jävligt smala frågor som jag fick sitta och hitta på svar på. En fråga skulle man para ihop rätt verk med rätt konstnär och jag gissade på varenda en. Omtentan ligger den 5 juni och om jag måste skriva den så missar jag Kristinas studentmottagning. Känns lite tråkigt.

Aja, lite roligare nyheter är att Anna fick en liten pojke på valborgsmässoafton. Wehooo! Grattis grattis! Nästa vecka ska jag åka hem och titta på underverket. Ska bli så spännande!

Idag har jag bara legat hemma och försökt kurera mig. Jag hade verkligen tänkt gå till skolan för jag tänkte att om jag pallar sitta o skriva tenta så klarar jag väl att sitta o lyssna i 2 timmar. Men jag insåg när jag ätit frukost att det nog var lika bra att stanna hemma. Enda sättet för att jag ska slippa snyta mig en gång i minuten är att hålla mig i vågrätt läge. Just nu känner jag mig lite bättre. Jag har ätit varma mackor och tittat på Bullerbyn och tyckt synd om mig själv. Måste packa lite i veckan eftersom päronen kommer på fredag o ska ta med sig en del grejer hem. Men det får nog bli imorrn.

Dagens dilemma är att jag inte har nån fil hemma och eftersom jag är en sådan fruktansvärd vanemänniska så blir jag lite grinig om jag inte har nån fil till frukosten. Jag orkar bara inte gå och handla. Till närbutiken som ligger 30 meter bort tänker jag inte gå av två anledningar:
1. Det luktar illa där.
2. Jag har köpt fil där en gång och ncär jag öppnade den var den full av klumpar.

Så, nej tack! Jag får väl klara mig med mackor.
Jag har just insett hur dödligt tråkigt det kommer bli att packa. Nån som vill komma och hålla mig sällskap sen innan flytten?

Anne, jag jobbar på den där pianoskivan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback