Rapport från helgen som gått

Ja i lördags var jag som sagt i Norrköping hos min goda vän Lina. Anna var hemma och sjuk. Vi började med att laga en superb middag bestående av pasta med kyckling/bacon/svampsås. Till efterrätt blev det chokladmousse som avnjöts till det mindre njutbara fenomenet melodifestival.

image310
Lina som wookar till den delikata pastasåsen

image311
Lina och hennes kusin Jenny som äter den delikata pastasåsen

image312
Den smaskiga chokladmoussen med mindre smaskiga bär och de för min del odrickbara kaffeshottarna...

image313
Så här glada var vi innan vi gick ut. Så här ser jag visst ut på typ alla bilder.

Väl ute drogs humöret ner en smula när vi fick stå länge i kö, det var fullsmockat med menschen därinne och det spelades bajsmusik. Så vi bestämde oss ganska snabbt för att åka hem igen. Klockan var ändå runt 01.30 innan vi ens kom in. Taxiresan hem var ganska kul. Chauffören körde rally. Lina bondade ganska bra med honom medan jag och Jenny satt i baksätet och skrattade hysteriskt åt vår näradödenupplevelse. Nu behöver man inte gå på grönan i sommar.
Tack för en superkul kväll, tjejer! Men man lär sig visst aldrig, det är alltid som roligast på förfesten.

Imorrn ska jag, Sofia och Isak till Universitetssjukhuset och titta på konst...hm...vår seminarieuppgift består typ av att titta på konsten på väggarna och välja ut nån konstnär som fortfarande är verksam o sen typ säga nåt om genus...blä! Men allt löser sig nog eftersom vi ska få kakor av vår lärare. Hon vet hur hon ska tämja sina elever hon.

Vi var även på sjukhuset i måndags och fotograferade några av verken som vi tänkt prata om. Med Sofias mobil. Men sen upptäckte hon att hon glömt spara de så vi får göra om proceduren imorrn. Jag har lite svårt för sjukhus. Har ju i princip aldrig varit sjuk så bara den där lukten gör mig illamående. Jag såg en kvinna med plåster i håret förra gången. Det var läskigt. Hoppas jag inte behöver se nåt liknande imorrn. Kristin: Jag beundrar dig!

Idag frågade vår lärare en tjej i klassen med utländskt utseende (tidigare omnämnd som "galningen") om hon var bosatt i Sverige. Då svarade hon att hon kom hit när hon var 3 månader. Det var en väldigt konstig och omotiverad fråga. Hon bryter ju inte ens. Och skulle hon typ pendla hit om hon hade bott i nåt annat land? fattar inte hur hon tänkte där...

Nu äre sovdags.Tjillevippen!

PS: Idag har jag ätit en glass med en polkagris och en lakritskula. Dock inte från Bosses.


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

såg mysigt ut!

Postat av: Lina

HAHA!! Det ser ut som jag har stått i en storm! Har inte fått upp nåra bilder själv ännu.. måste kontra med lite film då ;) När ska vi ta o träffas ?! jag åker ju hem på torsdag eller fredag! säg en tid :D Jag har ingenting för mig om dagarna!

2008-06-02 @ 11:36:54
URL: http://www.linaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback