Global handwashing day

Det är väl ingen som har missat att det är den globala handtvättardagen idag? För bästa effekt när man tvättar sina händer bör man göra på följande sätt:
1. Blöt ner händerna
2. Tvåla in händerna på båda sidorna och mellan fingrarna under 20 sekunder. Om du har svårt att beräkna hur lång tid det är kan du sjunga Blinka lilla stjärna.
3. Skölj händerna i varmt vatten tills all tvål är borta
4. Torka händerna på en ren handduk eller i en lufttork

Källa: P3

Tydligen har var fjärde britt avföring på händerna.

Så nu mina vänner! Ut och tvätta händerna, fira denna befrielsens dag!



Så här kan en helt normal konversation låta på mitt jobb:

Jag: Ska vi kasta det här? (syftar på godiset i skålen i lunchrummet. (vi har kommit överens om att inte ställa in massa onyttiga saker där).
Jenny: Jag vet inte, jag får ångest!!
Jag: Jaa.............men ska vi kasta det?
Jenny: Jag vet inte, jag får ångest............ska vi äta upp de goda först?
Jag: Jag vet inte...kanske...NEJ JENNY! Det ska vi inte! Vi ska kasta det!! NU!!

I söndags var ja med familjen på Barkarby Outlet. Fyndade ett par acnejeans för 500 spänn, en tunika, Hello Saferides nya CD och gardiner till köket. Ångrar att ja inte köpte Detektivbyrån. Fikade på Waynes Coffee. Drack den äckligaste chailatten jag nånsin smakat. Kunde bara ta några klunkar för den var så sjukt sliskig och smakade inte chai överhuvudtaget. Imorrn ska ja simma med Nathalie.

Kommentarer
Postat av: anne

du vet att lufttorkar är fulla av bajspartiklar som dom spottar ut på dina händer när du använder dom... uäk.



Kram

2008-10-16 @ 16:44:45
Postat av: Anna

Jag vill börja med att säga att Anne har helt rätt! Ska man torka händerna i lufttorken, kan man lika gärna strunta i att tvätta händerna för man blir förmodligen skitigare än man var innan. De är fulla av basilusker!



Sen undrar jag när du kommer till linköping? Massa alkohol och så lite plates på det...

Postat av: Lollo

Själv får jag panik när ngn drar igång en sån där handtork när jag befinner mig i rummet!

Sen hade jag en trevlig dag igår måste jag säga, varje gång jag tvättade händerna stod jag och nynnade på "blinka lilla stjärna" :)

2008-10-18 @ 20:30:17
Postat av: Anders

Jag tänkte bara säga att om du någonsin vill låna min karamell kungen penna när jag inte använder den så får du inte det.

Jag är lite sur idag också så om du inte gör allt jag tänker men inte säger så kanske jag blir AS röd och skriker ute i butiken.

Va typ bara de..



Peace out

Postat av: Linda

hahaha

2008-10-22 @ 21:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback