Ledig onsdag

Idag har jag varit ledig, Det har varit sjukt skönt med en ledig dag mitt i veckan. Sov ut o gick upp och åt lyxfrulle vid 10 bestående av mildyoughurt honung med banan och hallon i, mmm, en kanna fläderte, och två skivor Pauluns bröd. Detta intogs i soffan framför topmodel. Sedan tvättade jag håret och lallade runt i lägenheten några timmar innan jag begav mig in mot stan. Knallade götgatan fram i sakta mak. Mötte upp Anna och plutt för att bege oss mot dagens mål, Hermans!! Gott som alltid! Tog blåbärspajen till efterrätt.



Vi började sitta i uterummet för att få se den fina utsikten men de va kallt som fan så vi fick sätta oss inne i bufférummet istället.



Igår spenderades kvällen hos Natta & Robin i ett hus som de vaktade. Vi åt smaskig lax med potte och harrykuvert. Jättegott! Sedan kollade vi på film, Grabben i graven bredvid och åt popcorn o drack te. Myskväll får fyra av fem toasters!

Imorrn blire jobb igen. Hoppas slippa sitta i kassan. Det är ju där de flesta irritationsmoment uppstår. Vill därför be eventuella läsare att aldrig, och då menar jag aldrig göra något av följande när ni ska betala era varor:

1. Lägga upp era äckliga vantar/väskor/pengar/nycklar/apotekpåsar på bandet.
2. Börja slå på myntmaskinen om pengarna inte trillar ner av sig själv. Det hjälper INTE!
3. Dra inte korten skitsakta för att den ska hinna läsa. Dra de inte heller skitsnabbt fram och tillbaka hundra gånger.
4. Tryck inte på andra knappar än de ni blivit instruerade att trycka på ifall ni är så korkade att ni inte fattar hur man gör.
5. Fråga inte med ett irriterat tonfall vad ni ska trycka på. Det är inte mitt fel att ni inte kan följa logiska skriftliga instruktioner.
6. Säg inte "Är den gratis" om streckkoden inte funkar. Det är inte ett kul skämt.
7. Läs igenom hela kvittot innan ni börjar anklaga mig för att med flit ha slagit in fel pris/glömt dra rabatter som är datorstyrda.
8. Stå inte kvar och vänta på kvittot om ni inte vill ha det.
9. Sträck inte fram handen 5 minuter innan ni ska få tillbaka er växel. Ni ser bara jävligt giriga ut.
10. Säg inte att vår myntmaskin är läskig. Det är inte som att det är en mördarmaskin. Det är en skål där man slänger ner pengar.

Så, nu tror jag att jag har garderat mig mot det mesta inför kommande dagar. Nu vet jag ju att mina vänner aldrig skulle bete sig på detta sätt. Men jag vill bara vara på den säkra sidan.

Imorrn ska ja hämta paket på ica innehållande Mando Diaos nya CD. Weehoooo! Den är efterlängtad!

Mitt kök är fräscht och diskat. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Den där listan borde skrivas ut och skickas hem till folk tillsammans med bonuscheckarna!!

haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback