Jag är en tant

Nu kan vi konstatera att jag helt och hållet har blivit en tant. Nedan följer en lista med  de mest framträdande dragen:

På tre dagar har jag bakat tre gånger
Jag har miljövänliga bärkassar när jag handlar (2 st)
Jag har köpt en orkide´och vet dessutom om att den var billig, endast 69 kr
Jag har tekoppar med rosor på
Jag diskuterar sköljmedel med mamma
Jag insåg själv att min garderobsblomma behövde planteras om (till mitt försvar måste jag få säga att jag inte vet HUR man gör detta, så det får vänta tills mamma kommer hit)
Jag gillar Marianne (de där mintchokladkaramellerna)

Fler anledningar kan säkert listas, be my guest!

Idag har jag varit på Bondens marknad (oops, där kom ytterligare en tantfaktor). Jag köpte en ost och tre burkar honung (naturell, saffran och pepparmint). Jag äter inte så mycket honung. Hoppas jag börjar göra det nu.
Jag behöver verkligen storhandla. Min frys är inte proppfull. För er som inte vet det så står vår bil på verkstan här i Linköping. Jag vill dock bedyra min oskuld i detta. Det var min lilla mamma som glömde bort att det är lättast att köra bil när man är vaken. Stackars mamma! Men ingen skada skedd förutom på vår bil. Den skulle varit klar i fredags o då skulle pappa kommit o hämtat den o samtidigt skulle vi åkt och handlat. Men den var självklart inte klar så jag får vänta en hel vecka till! Och jag kan inte cykla till affärn heller för min cykel har oluftig i däcken o min pump funkar inte. Det är fan inte lätt att vara jag alltså!


Igår storstädade jag i garderoben och i skrivbordslådorna. Det gick väldigt bra. Jag slängde två väskor som jag inte använt på typ tre år...dock tänkte jag spara de för att de "var ju faktiskt fina", men sen skärpte jag till mig. Slängde även en del T-shirts. Och massa gamla räkningar o annat skit. Sånt är lättare, jag har lixom inga känslomässiga bindningar till räkningar från CD-on och Tekniska verken.


Igår skulle jag titta på Bullerbyn. Jag hade sparat den andra dvd´n hela sommaren och nu skulle jag äntligen få titta på den. Självklart va de hackihackihackiskivan. *Grr* Hoppas bara man får byta den fortfarande. Sen tänkte jag att jag skulle kolla på West Side Story. Men jag klarade inte av det. Om jag nu ska se gängbråk på film så vill jag inte att de tuffa grabbsen ska göra hoppsasteg medans de pucklar på varann. Så det slutade med att jag kollade på sällskapsresan. Förlåt, men den ÄR ju faktiskt sjukt rolig, oavsett hur många ggr man sett den.


Jag tror att jag bott ensam lite för länge. Igår kväll så drack jag kolsyrat vatten till maten och helt plötsligt lägger jag av värsta brölrapen! Jag blev så förvånad att jag började skratta åt mig själv. Nästan lite läskigt. Jag menar, det är ju sånt som Sara och Cathrine brukar göra, men inte JAG!! Nästa helg är Sara med i postkodmiljonären, så alla tittar då, både fredag o lördag!

Igår åkte jag panschisbussen hem från Ekholmen. Fick bevittna en mkt intressant konversation mellan två äldre herrar:
- Undrar om det är åska på gång. Det kanske är därför man känner sig så trött. Det är jobbigt att känna så...
- Jaa, det är verkligen jobbigt...
- Ja, det är jobbigt...
(tystnad)
- Men är han invandrare? (syftar på busschauffören)
- Nää, de brukar ju vara lite mörka.
- Jaa....

Vad har vi lärt oss idag då? Jo, att det är dumt att dricka en halvliter chaite innan man ska GÅ till Ekholmen och handla.

Jag har fått post av Aktiv ungdom i Linköping. Det var där jag gick på Pilates i våras. De tyckte att jag skulle göra nåt aktivt i höst också. Det finns mycket att välja på. Jag tror att ett kriterie de har för att man ska få vara lärare hos de är att man heter något konstigt. Man kan tex gå på solosång med Tillie Grundel eller Violetta Andersson, eller prova på Djembe-trummor med Leon Mansson Njandi, eller piano med Irina Mychkovskaia, musikmix med Euclides Cabrera Rosa eller dans med Carmen Neemre (min pilateslärare). Jag ska nog köpa gymkort (haha) och köra pilatespassen där istället. Nää, nu ska ja kolla på Schrek 2. Nån som vill se trean med mig sen?? Imorrn måste jag plugga. Blä.


Kommentarer
Postat av: anne

haha...linda rapa!!! Jag tycker att det är en hälsotecken, du låter gaserna passera åt rätt håll liksom. =)
Jag ringer dig ikväll...måste hispa lite!

Postat av: Märlan

Vadå tråkiga bilder? GES? eller kroatienbilderna?
Du som tant har ingen talan! Ja vet dock en till tantvarning på dig..åderbrock på benen, eller jaha, har du spolats mot en klippa? HAHA!

2007-08-26 @ 22:08:05
Postat av: Pilateslärare

Hej Linda! Tràkigt att du skriver om saker du inte har ett hum om. Avundsjuka gör inte saken bättre (du kunde ju inte utföra dem enklaste övningar rätt efter 2 terminer av repetitioner). Ha det bra pà gym.MVH Carmen

2008-09-26 @ 23:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback