Tillbaka i Linköping

Nu är sommaren defenitivt över. Orsak: Skolan började idag. Och inte räckte det med upprop o pappersutdelning, nerå vi skulle minsann ha en tvåtimmars föreläsning på direkten om en jävla bajsbok på engelska som jag fick punga ut 325 spänn för. Bordil var lika spattig och förvirrad som vanligt. Fick även veta att hon och Mr Allllright kommer va våra handledare på uppsatsen. Vi ska även ha ett seminarie på engelska med nån finsk professor...Tack vare Jon som inte fattade va han sa ja till när Bodil fråga om det gick bra. Jag har varit på en filosofiföreläsning med en engelsktalande finne förut. Det var inte kul. Eller jo, när vi upptäckte att vår ordbajsande föreläsare som satt på raden brevid oss satt och sov.

Aja, kul att va tillbaka i Linköping annars. Skönt att få rå om sig själv lite. Fick dock börja med att döda en silverfirre som hade fått en panikångestattack i min fruktskål...det låg även typ 5 stycken jättedöda torra silverfiskar där. Kanske de som var orsaken till hans förvirrade språngmarsch.

Hade det kanon i Kroatien, det kommer en fullständig redogörelse för det när syster har bränt ner sina bilder på en skiva så ja kan lägga upp de med.

Sara kom med i heta stolen! Men jag får inte avslöja hur mycket hon vann för då kommer hon döda mig på riktigt. Och det vill jag helst inte...

Ska köpa massa nya skivor från cd-on men de e dumma o vägrar dra av frakten trots att ja loggar in med mecenatkoden. Jag vägrar betala frakt.

Imorrn ska ja baka en massa bröd. Sen ska ja handla lite mat. Eller ja måste nog handla först så ja har nåt att baka med. Sen ska ja åka till stan o köpa det jättedyra lavendeltvättmedlet på Tvilfit. Jag måste även köpa en pianopall. Tror inte jag gör det imorrn. Jag måste rensa alla skrivbordslådor oxå. Och städa i klädkammaren. Och ringa så nån kommer o fixar min vask. När man spolar i den ena så sipprar det upp brunt vatten med klumpar av obestämbar art i den andra. Mindre trevligt.

Inatt vaknade jag av att jag satt upp i sängen och letade efter Helena. När jag insåg att hon inte var där undrade jag vafan jag var nånstans. Sen insåg jag att jag var i Linköping o då somna jag om. Trodde nog att jag var i Kroatien fortfarande.

Jag ska va uppe jättelänge och klinka jättehögt på pianot. Ingen granne har klagat än så länge så...

Kommentarer
Postat av: Lollo

Men när visas avsnittet där Sara är med då?
Den där "kul med folk man känner igen på tv"-genen har vi ju alla å självklart vill man se!

2007-08-22 @ 21:49:30
Postat av: Anna

Welcome back! Vi ses nästa vecka över lite fajitas.
Hälsa bordil (not). Kram

Postat av: Jon

Ja det var lite slarvigt av mig att, men det är ju inte alltid lätt att hänga med när Bodil snackar :)

2007-08-23 @ 16:16:39
URL: http://www.jons.nu
Postat av: Anonym

HEJ!!!
var inne o läste din blogg förra veckan, men jag lyckades inte hitta den lilla kommentarikonen.... Jag är ganska trög.... Det är roligt att läsa dina tankar om livet.... du har en del.... :-) Men jag håller inte med om att du skulle vara en tant. Jag tänker på min mammas vänninor när jag föreställer mig en tant. Du ser inte ut som en sån..... Men du kanske börjar bli vuxen.... eller nåt. Kul i alla fall! Jag ska titta in här då o då för att förgylla mina dagar.... VAR RÄDD OM DIG!!! Kram, Jaime

2007-08-28 @ 00:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback