Müsli som räcker ett tag

Har ikväll gjort ett seriöst försök att genomlida Sommarkrysset med mamma o pappa, det gick bra så länge det fanns fika kvar och inte Caroline af Ugglas syntes i rutan. Klarar bara inte av den bruttan. Måste hon se ut som hon går på månen hela tiden? Helt galet är dock att mamma bodde i hennes föräldrars garage när hon var ung...måste ha varit väldigt trist hemma hos mormor eftersom hon hellre bodde där...

I torsdags var ja inne i stan o käkade middag med gamla tjejligan minus Jenny. Det var väldigt trevligt. Mycket att uppdateras om. Mycket högstadiesnack. Vi åt på Chutney på Götgatan. De hade 4 alternativ på Dagens, under tiden Cissi o Anne beställde hann de två alternativen ja valde mellan ta slut så ja fick ta nån Gado Gado-gryta, va nu de e, men det var väldigt gott. Man fick ta så mycket bröd till man ville och te efteråt. Brödet va ok men luktade smått intressant, och teet var nog inget roligare än Yellow Label (kan man ens kalla det för te?).

image36

Alla har på sig sina bästa "äta middag- poser".

image37

På Cissis begäran kommer här müslireceptet:

6 dl rågflingor
2 dl vetekli
2 dl vetegroddar
1 dl linfrön
2 dl solrosfrön
2 dl nötter eller mandlar, hackade
½ dl fruktsocker

Blanda ihop allt i en skål. Strö ut på en långpanna. Duscha lätt med en blomspruta med vatten. Rosta i 10-15 minuter i 200 grader. Låt kallna innan du häller upp i en burk.

Kan rekommendera det till alla andra oxå! Det blir grymt gott.
Idag sa mamma något kul.- Han är ju lite läcker ändå den där Markoolio. Hahaha! Igår spelade jag och Helena barnmonopol. Jag slog på stort och köpte både trollerishowen och dockteatern. Tror inte vi har nåt vanligt monopol. Eller så tyckte väl aldrig mamma o pappa att vi blev tillräckligt stora för att så spela det.

image38

image39

Den här bilden fick jag bara lägga upp för att det såg ut som Helena hade stora bröst. Imorrn börjar ja 8. Det vill jag inte. Måste ju gå upp kl. 07. Fifan. Sen får man dessutom äran att se Olle käka frukost och det är ju som bekant en mindre trevlig morgonritual. Jag har blivit förkyld. Igår var ja hemma från jobbet för ja hade feber, det hade jag inte imorse så jag masade mig iväg vid halv 9. Funderade på att ringa mig sjuk men 1062 kr är ju alltid 1062 kr, så jag cyklade iaf iväg. Ångrade mig nästan på en gång när ja kom dit. Först satt jag i kassan o snorade i 3 timmar. Sen hade min chef kommit på att vi måste torka av alla underhyllor och ta isär de och torka golvet under. Det var ingen höjdare när hjärnan känns som frigolit. Att dessutom höra Jonas fnissande hela tiden gjorde inte saken bättre. Kommer aldrig sluta att förvånas av den killen. Jag tror han har en inbyggd skrattmanick i halsen som gör att han inte kan låta bli att avsluta varje mening med "jahahahaaaa eller hur hihihi". När jag skulle cykla hem fick jag näsblod. Så jag cyklade med en papperstuss i ena näsborren. När jag mötte någon försökte jag diskret låtsas klia mig på näsan.

Imorrn är det 2 veckor till Helena och jag åker till Kroatien. Det ska bli såå skönt. När vi kommer hem är det bara 2 dagar kvar till skolan börjar. Ja åker ner till Linköping den 21 och börjar den 22, med upprop och introduktion o hela köret. Längtar inte direkt.

Nu ska ja läsa alla andras bloggar. Utom Annas för den har jag redan läst. Gonatt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Hälänaa

Fast sen såg det inte ut som ja hade så stora boobies utan snarare en fettoarm å en ölmage..mjauu!
men det gör inget. för det är roligt.

Postat av: Anna

jaså, det dröjer så länge tills du kommer hit. Nåja. Men då blir det paträj så då vet. Jag är riktigt inne i ett litet suparstim just nu å är full ganska för ofta. Så ja tycker vi kör vidare på det.
Ja vet hur det är med tussarna, ja fick ju jobba med en tuss i näsan och dessutom var jag tvungen att smörja in den med idomin för den hade blivit så torr av allt torkande. Så ja glänsde extra fint.
C-ya! Crame

2007-07-29 @ 15:28:39
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: Lollo

Detta är adressen till en väldigt mysig blogg om pyssel å allt sånt man kan tänka sig :)
http://odlingspyssel.blogg.se/

2007-07-29 @ 22:36:47
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/
Postat av: Anna

Kom igen lindan, blogga mer!

2007-08-02 @ 19:16:25
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback