Stadstur med ystersyster

Idag har jag varit ledig, det har varit mycket skönt! Kom hem från Staffan vid 13-tiden. Åt lite lunch med Helena bestående av äggmacka, te, kiwi o en bulle (Helenas hembakta). Sen åkte vi in till la stada. Köpte två fina T-shirtar på Souk (denna underbara hemska affär), en ny almanacka o ett spel (Rappakalja). Tycker det var väldigt duktigt av mig att inte köpa mer än så med tanke på alla reor överallt. Vi har haft en väldigt onyttig dag:
Bulle till lunch
Glass i Kungsträdgården
Godis på Gullmars eftersom vi precis missa en buss
Kladdkaka på kvällen (samtidigt som vi titta på de där programmet på 3:an om 500-kilosmänniskorna)

Efter kladdkakan tog vi iallafall en cykeltur... Skulle tönta mig lite o sträckla ut handen sådär som panschisar och liköpingsbor gör när de ska svänga. Precis när jag gjort det upptäckte jag att det satt ett gäng med fjortiskillar och glodde. Det var lite pinsamt.
Ska försöka ha en nyttig vecka. Det innebär i mitt fall att kanske äta endast en onyttig sak om dagen... Ska jobba ons-lö så då förbrukar man iaf en massa energi. Sen på fredag kommer Anna hit o då lär de nog bli en del popcornsätande. Ska förhoppningsvis få åka i hennes nya bubbla! Kommer bli såå coolt!

Jag har fått en massa post som ska till en annan Linda Eriksson i Linköping på samma gata som jag. Brevbärarna är tydligen lite tröga o tror att 87 och 91 är samma siffror...Det lustiga är att det finns en Linda Eriksson på samma gata som mig här i Haninge också...jaja, kanske inte världens ovanligaste namn men ändå. Det är väldigt irriterande att behöva skicka tillbax en massa post. Särskilt efter att man öppnat den o upptäckt att det inte var till mig. På fredag kommer mamma o pappa hem igen. Vi måste städa hela huset tills dess för det är en smula äckligt. Och så måste jag diska grillgallret sen midsommar. Kan nog slänga de i maskin förresten.

Nu är det banne mig sovdags...kanske kommer ett inlägg imorrn med, om ni har tur!

Kommentarer
Postat av: Anna

SÅKLART man svänger med armen!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback