Sommarlooov!

Nu är ä n t l i g e n denna termin över och sommaren har börjat! Har haft en mycket tuff dag som började med opponering på B-uppsatsen kl. 09.15. Höll på till typ 14...sen 14.15 började mitt examinationsseminarium på berättelsekursen. Liiite tajt var det. Men efter ytterligare två timmar var det klart! Klev ut ur skolbyggnaden och möttes av tropisk värme. Så sjukt hett. Bussresan hem var den värsta på länge (kanske för att jag typ alltid får åka bil med Anna till skolan) för att:
a) den tog fan 40 minuter!!
b) det var en bastubuss
c) det satt två påskkärringar bakom mig och deras språk bestod av att utstöta gälla ljud som skar sig i mitt öra.
d) Tanten som satt brevid mig satt och viftade med en solfjäder men hon riktade den aldrig mot mig...var har medmänskligheten tagit vägen?

I tisdags hade jag, Anna, Ia  och Lina picnic nere vid ån. Jättemysigt och perfekt väder var det! Vi åt grillad kyckling, potatissallad, jordgubbar och popcorn. Sen satt vi där och bara njöt av solen. Efter det kom jag på att jag och Lina ville ha en glass från Bosses glassbar så då gick vi dit. Alla började även bli kissnödiga så då gick vi till Annas affär och kissade. Sen åt vi himmelskt god marängswisch-glass och blåbärsglass...mm...Sen var klockan nio vilket betyder att Annas mat och sov-klocka ringde så då gick vi till ett fik och satte oss.

image12

image13


image14

image15


image16

Ikväll har kusin vitamin varit här och ätit middag; panengkryddad kyckling med nudlar och Gino till efterrätt, mums! Jag var nog inte så roligt sällskap för jag var mycket trött, men eftersom hon ändå har tenta imorrn bitti skulle hon hem tidigt. Imorrn ska vi titta på film. Innan dess ska ja hinna packa, frosta av frysen, tvätta, städa och lämna tillbax en bok. På lördag förmiddag kommer min snälla pappa och hämtar mig. Ska bli så skönt att komma hem över sommaren. Är ledig en hel vecka innan helvetet på svartlösa brakar loss...Blä!
Aja, ska sova nu, är fruktansvärt trött! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback