Vinter

Jaha, så var man tillbaka i sin egna lya då. Körde hela vägen från Haninge. Gick ganska bra förutom att jag nästan missade avfarten och fick göra en toksväng. Men som jag sa till mamma som fick en nära döden-upplevelse i baksätet: Jag hade full kontroll på situationen! Först käkade vi lunch här hemma innan vi åkte in till stan för lite shopping. Jag lyckades handla upp nästan en 3e-del av lönen på HM på saker jag inte behövde. 2 koftor, en BH o en T-shirt. Sen åkte jag och mamma till Ekholmen och handlade mat medan pappa fick det roliga uppdraget att installera min skrivare. Det gick ganska bra förutom att han fått fel sorts kabel på Siba. Så den fick vi åka och byta idag.

Idag har det snöat. Fick värsta julkänslan förut. Satt o tittade ut på snön och drack julte o lyssnade på Lisa Miskovsky, Fallingwater. Det var länge sen. Mysfaktor. Sen tog skivan slut och stereon övergick till introt på Dancer in the dark-soundtracket. Helt plötsligt trodde jag att jag var med i en film o höll på att bestiga ett berg. Julkänslan försvann.

På fredag kommer syster! Weee! Men första måste jag klara av några tråkiga pluggdagar. På grund av min ineffektivitet de senaste 2 veckorna har jag ju lite att ta igen. Måste skriva en del och bestämma vilka reklamer som ska få äran att bli analyserade i min uppsats. Ska bli skönt att få sova ordenligt i natt. Los pärons har ju en förmåga att snarka.

Imorrn ska ja till kusin på fika. Va ju ett tag sen vi sågs så de ska bli mysigt. I övrigt måste jag ha en nyttig vecka. Har blivit lite mycket av det goda de senaste 2 veckorna. Får väl ta mig till simhallen nån kväll.

Jag har en speldosa som spelar Love me tender. Lite kuriosa kring ämnet mig själv. idag mötte ja Annapanna i Ikano. Nästnästa lördag ska det ta mig banne mig bli utgång. Har vi bestämt. Och Lina, du ska med!! Vare sig du har tid eller inte. Du får avboka allt annat. Och kusin...vi får fasiken jobba på saken. Och så måste vi köpa biljetter till Salem al Fakir.

Nu ska jag diska. Tråkigt.

Här kommer lite bilder för att pigga upp detta annars lite tråkiga inlägg.

image119

image120

image121


Kommentarer
Postat av: Lina

Tjenare! Vilka fina bilder Linda!! duktig du e! Menar ni utgång den 24nov?? Joel, en kompis hemifrån kommer förmodligen då, men han kanske får hänga på? han vill förmodligen festa också! hihi

kramis!

Postat av: D

Var är den översta bilden tagen? Området ser definitivt bekant ut. Bild två är väl tagen på bron vid Tannefors slussar, mot Braskens bro?

2007-11-13 @ 20:05:01
Postat av: D

Efter lite funderande kring den första bilden vågar jag mig på en gissning: Är det en vy från Vidingsjö mot området Skarpan? Tunneln går i så fall under Ålerydsvägen. Rätt eller fel?

2007-11-14 @ 14:31:04
Postat av: Linda

D! Vem du nu är...? Rätt gissat på bild nr 2...Bild nr 1 är tagen på gångvägen från stångån mot johannelund typ...nåt sånt..=)

2007-11-16 @ 14:25:59
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: D

Ja, nu känner jag igen motivet på den första bilden. Det ser lummigare ut än jag upplever det i verkligheten - även vid andra årstider :)

2007-11-16 @ 16:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback