Jönköping...sweeeet!

Nu är det mer än en vecka sen sist. Vad har hänt? Jag har varit i Jönköping i helgen, kom hem till Haninge i måndags. Skönt att va hemma o bli lite ompysslad. Och få god mat, i måndags fick jag mammas underbara köttfärssås. Ingen gör köttfärssås som hon!

Jönköping var najs! Åkte dit i fredags efter mitt första handledarmöte (vilket kändes bra). Kom dit vid halv 6 ungefär. Cathrine mötte mig vid bussen sen gick vi hem till henne och åt lax/broccolipaj *supergod*. Sen piffade vi till oss lite för att gå på afterwork o dricka vin. Vinet var äckligt så jag övergick raskt till cider. Vi satt o snacka i flera timmar o blev lite lagom fulla. Efter ett tag kom ett gäng killar o börja snacka med oss. När de fick höra att vi kom från Stockholm blev vi helt plötsligt såååå dryga. Måste säga att jag är så sjukt trött på detta, att bli utdömd som dryg och otrevlig bara för att jag kommer därifrån. Vem är det som är dryg egentligen som bara dömer folk utan att ens lära känna de? Jag blev nog lite hetsig i mina försök att slå in lite vett i skallen på de...de såg lite skamsna ut när de gick haha! Men jag har för fan aldrig tyckt att jag är bättre än nån bara för att jag är född i Stockholm. Jag har för fan bott i Haninge hela livet!! Ska jag ljuga o säga att jag är från Ödeshög eller nån annan håla?

Aja, sen dansade vi lite, det var kuligt! Men eftersom vi hade en tuff shoppingdag framför oss på lördagen så gick vi hem vid 01. På lördagen bar det först av mot ett shoppingcenter. Där inhandlades ett par jeans och en schal på bikbok till mig och två schalar till Cathrine. Sen gick vi runt o ooade och aahade över alla fina julprydnader o grejer. Köpte även ett par sjukt mysiga duntofflor på HM att ha här hemma. Det är satkallt på golvet hos mamma o pappa.
Sen kom vi till den kritiska punkten i shoppandet. Cathrine skulle in på Ikea och köpa en duk och en lampa till köket. En sak är säker, när jag väl får en unge ska jag a l d r i g gå på Ikea en lördag efter löning. Hur faan tänker man då? Och Cathrine är inte den som impulsköper något sådär, nej det ska beskådas och tänkas i minst en halvtimme innan man slår till. Detta drog ner mitt humör en aning men det steg igen när vi kom ut och köpte en korv och åt satsumas. Därefter åkte vi ner till stan för att köpa en väska som Cathrine spanat in (observera att även denna skulle provas i sisådär en halvtimme). Det var en dyr väska i skinn i modell gammal postväska. Under tiden hittade jag en weekendbag som jag insåg att jag nog behövde. Fattiga men nöjda gick vi vidare till ett supermysigt cafe´som hade levande pianomusik.  Killen som spelade såg synskadad ut och jag fick tvångstankar om att putta honom av pianopallen. Åt ett asgott wienerbröd och drack chaite. Vi satt även och spånade på namn till våra fynd och bestämde att hennes väska fick heta Clarence och min Gullan.

På kvällen gjorde Chris en slags tortillalasagne som var jättegod. Tyvärr hamnade en stor del av den på den nyinköpta vita bordsduken. Men det var ingen som började gråta för det. Efteråt vankades äppelpaj...Mmmm! Sen tittade vi på Wonderboys och åt chips. Filmen var sådär och chipsen också...eller de första var goda sen blev det väldigt äckligt. På söndagen gick vi en promenad i snålblåsten runt Munksjön innan det var dags för mig att sätta mig på den alltid lika trevliga swebuss express.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback