Pakethållare och persikosprit

I fredags hade jag en mycket rolig kväll! Mötte upp Kristin i stan o begav oss till Evelin för lite förfest. Väl där drack vi en massa drinkar (persikospriten från Kroatien kom väl till pass) och störde oss på idoldeltagarna. Mycket trevligt. Efter ett tag dök även Charlotta och Klara upp.

image100
Klara och Evelin

image102
Charlotta

image103
Kusin och Klara

image104
Evelin fick äran att stå bakom kameran

Vid 23-tiden begav vi oss in mot stan för att gå på nostalgiskt 90-talsdisco. Eftersom bara 3 av oss hade cyklar fick vi klämma ihop oss. Något jag inte hade nåt emot för det är ju hysteriskt kul att åka på pakethållaren, särskilt när man har ett gäng drinkar i kroppen. Jag ringde syster under tiden för att skrika BUTELJ och hon blev lite orolig över att jag inte hade någon cykelhjälm...Halvvägs blev vi stoppade av polisen som undrade om vi var på väg till krogen. Njaaa....jo...sa vi och då tyckte de att vi skulle lägga pengar på det istället för att få böter för skjutsning. När vi kom in på Blue heaven blev vi lite rädda när vi insåg att 98% av gästerna var 18-åringar eller 40+. Vi gick efter en kvart. Upp på cyklarna igen och full fart mot Flamman. När vi kom dit tyckte vi att det var skumt att det inte var någon kö så Charlotta gick fram för att reka lite o fick veta att det hade varit tjejsittning där inne o att det stod typ 200 tjejer där inne på dansgolvet. Det kändes inte jättehett och eftersom alla utom jag är duktiga läkarstudenter som behöver plugga valde vi att kasta in handduken och åka hem. Jag fick skjuts heeeeela vägen från stan hem till mig av supersnälla Klara som bor i Tannefors. Det var så roligt att åka pakethållare och snacka skit! Hade dock ingen känsel i baken när jag kom in. Jag satte mig på vetegrisen och drack varm choklad. Det var gott.

image101
Nästan lika kul som att åka kundvagn

image106

Igår blev jag väckt kvart i 11 av Eva som undrade om jag ville hänga med på en promenad i Vidingsjö. Trots en lätt baksmälla tyckte jag det lät som en bra ide´så vi åkte ut och gick MILSPÅRET! Helt sjukt att jag orkade. Jag var visserligen väldigt trött när jag kom hem. Det tog ungefär 2 timmar att gå runt. Men det var väldigt skönt väder, friskt och soligt. På kvällen var jag hos Anna och tittade på Blades of glory och åt lösgodis. Den var rolig. Eftersom båda var väldigt trötta skjutsade Anna hem mig vid halv 11. Idag har jag tittat på TV, bakat bröd och nu ska jag sätta mig o kolla igenom alla kort som ska in på framkallning.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Tjoho!
Vilken tur att du kom hem hel och välbehållen,om än med förfrusen rumpa..:) Vi får väl göra ett nytt försök med utgång..för du inser väl att vi inte har lyckats ta oss ut på krogen tillsammans en enda gång..blue heaven räknas inte.. :)kram kram!

2007-10-21 @ 20:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback