Rubrik, typ

OJ! Vilken otroligt produktiv dag detta har varit! Gick upp klockan 8 (bara en sån sak). Käkade lite fil, sen bakade jag ut bröddegen som ja snorde ihop igårkväll som stått o jäst i kylen över natten. Sen sorterade jag tvätthögar. Sen ringde det på dörren klockan 09.13 och då blev jag rädd för det blir jag alltid när det ringer på dörren eftersom jag är övertygad om att Booba ska komma och mörda mig. Tittade i kikhålet och där stod en liten tant med turkost förkläde. Min första tanke var att hon hade nån skum sjukdom och skulle försöka få mig att donera pengar till hennes hemorojjderoperation eller nåt. Men sen insåg jag det antagligen inte var särskilt troligt så då öppnade jag och hon ville bara tala om att tvättstugan var ledig nu. Vilken söt liten tant! Sen sa hon - Ja, jag sa till min syster att jag ska gå och titta ifall flickebarnet är vaken. Då var jag tvungen att impa lite på gumman och påpekade att jag faktiskt höll på att baka bröd. Då blev hon väldigt intresserad av vad jag bakade så ja fick beskriva mina smarriga frukostbröd in i minsta detalj. Yes, I´m a tant.
Aja, sen drack ja te o provsmakade brödet innan ja gick in i tvättstugan. Sen satte jag mig o pluggade. Sprang mellan tvättstugan och köksbordet ungefär 15 ggr. Sen har jag tvättat håret och nu måste jag börja packa lite. Åker hem till Stockholm imorrn efter skolan. På lördag är det FEST! Har ingen aning om vad ja ska ha på mig. Ta nåt skitsnyggt bara, sa helena. Sure!

I helgen va mamma o pappa här. Det var trevligt. Vi var och shoppade mycket. Mat på maxi, lite prylar på Ikea, ett par sjukt snygga gummistövlar så nu önskar jag bara att det ska regna. På kvällarna tittade vi på postkodmiljonären eftersom Sara va med. Hon kammade ihop 50 000! Blev lite ledsen att jag inte fick vara en livlina. Det roligaste var när Robban som var hennes Ring en vän-livlina svarade ett alternativ som inte ens fanns med. Haha! Tyckte hon iaf kunde ha nämnt mig när hon väl sa att hon hade varit i Thailand och typ kanske hållit upp en liten bild på mig eller så...det vore väl inte för mycket begärt?



image70
Snygga va?

image71
Den här sjukt goda och sanslöst onyttiga mintchokladtårtan har jag bakat själv!

Jag spillde röd drink på min vita Nytt& Konstigt-tröja och då råkade jag pipa lite så pappa påstod att jag har samma uttryck när ja spiller på tröjan som om jag skulle hugga av mig foten. Det var lite orättvist sagt tycker jag. han skulle bara veta hur jag skulle vråla då.

Nu måste jag styra upp lite grejjor här...tjo!

Förresten, Anna! Jag har köpt en dvd-hylla så om du vill kan du få komma och sortera mina filmer i bokstavsordning=) Jaa, det är sant! Så snäll är jag!


Kommentarer
Postat av: Tania igen

haha nej men det är nog sant. dock bor vi två mil utanför pula när vi är där... lite mer det riktiga kroatien. liten by på landet nära till havet o så..
Själva Pula är lite.. hm.. tråkigt..

Postat av: Anne

Jag trodde inte på det först men jag börjar nu seriöst tro på att du är en tant =) Gummistövlarna är dock grrymma... och tårtan också. Ett säkert sätt att skilja ut tant-tårtan från bakfylle-ungdomstårta är dekorationen. puss påre

2007-09-07 @ 07:20:32
Postat av: Anna

Åh vad underbart! Jag kommer och sorterar och bjuder på mat. Ha det skitkul på festen i helgen då och så jävlar ska du få se på kalas nästa helg med då. För visst var det då vi skulle ut?
Kram

2007-09-07 @ 19:03:06
URL: http://kellandersisters.blogg.se
Postat av: sara

Lovar Linda att jag höll upp ett kort på dig, du får skriva till TV4 o klaga på att dom klippte bort det ;)

2007-09-10 @ 22:08:02
Postat av: anna

från en annan tant som bakar letar recept på frukostbröd du har inte lust att lägga ut ditt?

2007-09-23 @ 14:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback