Äckelgubbe

Så har det skett igen! Jag har åter drabbats av en äckelgubbe på bussen. Han tvingade mig att flytta min väska trots att det fanns lediga platser runtom. Sedan satte han sig och skrevade som fan så han tryckte sitt ben mot mitt. Det var mycket obehagligt. Han hade även sin armbåge över min arm. Detta med påföljden att jag satt och tryckte mig mot fönstret. Och gubben skrevade ännu mer. Hade han skrevat mer så hade benen böjts bakåt. Ibland vände han sig mot mig. Efter ett tag fick jag för mig att försöka trycka tillbaka hans arm. Så jag satt min armbåge mot hans och höll den där stenhårt så han inte kunde trycka sig mer mot mig. Det fungerade inte. Jag satt och såg extremt sur ut och suckade ljudligt. Han luktade även lite suspekt.

Förutom denna hemska upplevelse har jag även hunnit med att gå på föreläsning, äta lunch och prata med min chef på Konsum. Vill ju helst slippa jobba där i sommar, men får jag inget annat (vilket vore rätt osannolikt eftersom jag ännu inte sökt nåt) så blir det väl till att harva där i år med. Fördelen är ju att det kommer ta ca 30 sekunder att gå dit. Nu ska jag försöka plocka iordning alla kläder som ligger och skräpar och all tvätt som legat i min soffa sen i torsdags. Jag måste även diska och gå och handla- eventuellt orkar jag ta mig ut till maxi o köpa müsli för 10 kr!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet att man kan byta plats själv, rent demonstrativt. Try it sometime! Det är bara att ta gubbarna i ett stor kliv å kanske fisa på dem..tihi.
//pyttesyrran

2008-04-08 @ 13:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback