Äntligen blogg

Jag har faktiskt försökt att blogga men skitbloggen har ju vart nedstängd några dar. Förra veckan hade jag tenta. Den gick skitdåligt, helt sjuka frågor hade hon ställt. Mitt ogillande mot henne blev bara värre. Kändes som man hade fokuserat på helt fel saker när man pluggade. Bara hoppas jag får ett G iaf. Nu har vi äntligen Bengt igen, kära gamla bengan som inte står o läser innantill från sina papper, visar halva magen och inte kan svara på några frågor. Underbart!

I lördags var jag på korridorsfest med Kusin och Eveline. Det var mycket kul. Det roligaste var när jag och kristin knåpade ihop en helt sjuk historia om mitt alterego. Den som vill kommer få höra den vid nästa berusningstillfälle. Den som inte vill kommer också få höra den. För att skapa ett intresse för storyn kan jag ge några keywords: cirkus, får, ungern, vernikes area, junior-vm, kokoritsch. Nu finns det nog ingen som inte vill höra den. Vi bestämde oss iaf för att testa den på två stackars killar som satt i soffan. Vi tyckte att vi gjorde det helt klart att historien var påhittad, men ändå så trodde den ena killen på det, ända till jag kom till en viss specifik del. Men det var väldigt roligt. Jag gillar när jag får säga medicinska termer. Sen följde vi med dom till Flamman. Vi hann bara va där i 1½ timme ungefär eftersom man skulle ställa om klockan. Men det räckte, efter att ha dansat hysteriskt till Håkan Hellström och Winnerbäck var jag helt slut.

I söndags var jag bara seg. Igår skulle Sofia och jag gå bio o se Sweeney Todd men det visade sig att den redan slutat gå här. Tråkigt. Vi får väl hyra den sen helt enkelt. Idag har Kristin och Per (jaa, Anna, jag har börjat smygumgås med din syster) varit här och ätit middag. Tacopaj bjöds det på och glass till efterrätt. Det blev väldigt gott, eller som Per uttryckte det: en gastronomisk resa i mexikansk tappning.

Igår hade jag Ebba och Didrik-maraton. Det måste vara den bästa serien som gjorts, med undantag för Bullerbyn. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den. Jag och min kompis Maria satt alltid och kollade på den när vi var små. Avsnittet med dom elaka tjejerna var vår favorit. Helge Skoog som den något tveksamme operasångaren Kaj Hussell är ju helt fantastisk.  

Annars så håller jag på och letar efter det ultimata skrivbordet. Ska göra mig av med mitt nuvarande mastodontbord när jag flyttar. Vill ha ett litet, nätt och vitt.  Igår tittade jag lite på annonser för nymfparakiter på blocket. En var väldigt rolig, någon i Södertälje sålde sina eftersom "farmor inte kan sova på dan när dom visslar". Hahaha! Jag funderar på att kanske skaffa två på en gång, så den inte behöver vara ensam.

Jag har hittat en väldigt intressant symbol på tangentbordet som jag aldrig lagt märke till:
image289

Den där koppen...jag trodde först att om man tryckte på den så skulle det trollas fram en kopp te åt en. Men när jag provade så hände ingenting...man kanske måste ha en magisk trollformel oxå. Nån som vet vad den annars är till för?

Nu gott folk, måste jag faktiskt sova. Imorrn ska jag lära mig om romantiken. Spännande. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: .dE

jadu fröken jag vet inte om det bara var koppknappen som var konstig. Ditt tangentbord verkar vara en relik från en svunnen tid. Är det någon av de där knapparna som gör något? Suspend tex, aldrig hört talas om! Tack för en underhållande uppdatering.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback