Lördag, söndag, måndag

I lördags var det kul vill jag lova! Runt halv 7 var det mycket varmt och välbefolkat i min lägenhet. Först bjöd jag på en välkomstdrink innehållande av hallonvigor (från kroatien), lite grapefruktvodka, fruktsoda och en skvätt tranbärsjuice. Sedan åt vi middag bestående av kycklinggryta (med sås för dom som tog i början, och utan sås för dom som tog i slutet) o pasta. Sedan spelade vi Jag har aldrig som jag fick i present av Anna och Frida. Vi fick bland annat veta att alla nån gång hade stulit pengar av sina föräldrar (i varierande summor) och att Frida var en mästare på repliken "Det är inte dig det är fel på, det är mig". Vi ägnade oss även lite halvt åt schlagern men den var ju så sjukt dålig, men som vanligt så kompenserade Björn Gustavsson för det. Vi åt även after eight-tårta som jag nog nu kan kalla min paradrätt för jag tror inte att nån tycker den är äcklig. Tyvärr var det bara jag och Lina som var tillräckligt alerta för att fortsätta kvällen på krogen, men det var så kul ändå! 

image281
Anna gör sin sexigaste min

image282
Anna, Lina och Kristin

image283
Jag och Sofias syster Anna

image284
Frida hade aldrig ätit så goda chips

image285
Lina visar hur vig hon är

image286
Min trevliga klasskompis Sofia

image287
Av Kristin fick jag ett uppblåsbart fotbad, men som ni ser kan det även fungera som en dekorativ huvudbonad.

image288
Three is a crowd

Vill tacka alla för att ni kom, det var jättekul! Och Lina, Anna & Frida: Ni vet vad som gäller den 18 april!!

Igår var jag bakis hela dan. Idag har jag ägnat mig åt mina favosittantsysslor: baka och tvätta. Jag har även varit och simmat. Det är fasligt vad mycket saker som är otrevliga i simhallen:
Golvet i duschen
Att få kallsupar
När en gubbe lägger sig bakom en o stirrar in i ens skrev när man simmar på rygg
När någon simmar emot en så det blir tsunamiartade vågor (som i sin tur resulterar i ännu fler kallsupar)
Hårstrån i bassängen
Plåster i bassängen
Folk som duschar med badkläderna på
Folk som simmar med trosor under baddräkten
Att det kostar 460 kr för 12 gånger
Att jag är så dålig på att simma

Annars så är det en mycket trevlig motionsaktivitet.

Nu håller jag på och viker all tvätt. Det är något av det tråkigaste jag vet. Speciellt med tanke på att jag alltid tvättar 6-8 maskiner. Imorrn kommer min mamma hit. Det ska bli kul. Hon ska hjälpa mig att sy fast knappar i lite kläder, eller som hon uttrycker det: visa mig hur man gör så jag kan göra det själv i fortsättningen. Hon borde veta bättre. Att jag hade VG i syslöjd är en gåta. Sist jag var hemma satt syster och mamma o diskuterade nån slags jacka/tröja som syster skulle sy. Då frågade jag om hon inte kunde sy en åt mig också. För jag kan väl inte sy en sån själv? frågar jag. NÄE, det går inte, säger mamma då. Så varför hon går omkring och helt seriöst tror att jag ska sy fast ett gäng knappar själv...det vet jag inte...

Imorn börjar delkurs 2 på konsten...ska bli intressant för jag har inga höga förväntningar på den lärare vi ska ha. Har inte hört nåt bra om henne. Men jag är helt openminded...

Kommentarer
Postat av: Pyttesyrran

Haha, näe men ja ska ju sy en åt dig så då får du ju en iaf..men haha, det var riktigt skoj kommentar, som ja hade glömt..haha

2008-02-26 @ 12:07:26
Postat av: frida

oj vilka jättefina bilder! tack för i lördags.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback