Ett par jeans till övers

Idag har jag först haft föreläsning om de tidiga högkulturerna. Sen gick jag och Sofia till Ming och åt lunch (sorry Anna, jag har väntat för länge). Jag blev lite besviken över att jag inte orkade äta så mycket som jag ville. De hade dessutom höjt lunchbuffe´-priset från 75 till 83 kr. Det gillas inte. Men de hade en kycklinggryta med röd curry som jah helt missat förut och den var gudomligt god. Sen gick vi hem till Sofia för att hon skulle byta tröja och jag behövde gå på toa. Sen åkte vi till Tornby. Där köpte jag ett vitt baslinne och 5 galgar. Sofia handlade mappar och papplådor till sina böcker. Sen åkte vi pensionärsbussen till stan. Sofia gick hem för att plugga till sin tenta på lördag och jag gick till Gränden för att kolla efter ett rött brottarlinne. Det fanns inget så det blev ett blått istället. Jag köpte även ett par jeans som jag redan hade hemma fast i fel storlek. Jag köpte de förra våren o gillar de verkligen men de är lite för stora, men nu hittade jag de i rätt storlek för 199 spänn! Frågan är vad jag ska göra med de nu...nån som vill ha? De är gråaktiga i stl M, stuprör. Kostade 600 i nypris...Känns inte alls bittert. Ungefär hälften av alla mina kläder som är köpta på bikbok har jag sedan hittat på rea. Sånt suger!

Snart ska jag åka och simma. Jag är inte alls sugen på att hoppa i det kalla vattnet. Men belöningen är att sitta i ångbastun sen, lovely!

Min högra hand känns inte som den ska. Jag misstänker att den blivit överansträngd av mitt pianospelande. Kusin konstaterade att den faktiskt var svullen. Men varken hon eller Sandra ustötte särskilt mycket sympati, trots att jag tydligt visade hur ont dte gjorde. Kristin fick till exempel fylla i min medlemsansökan till Artistry, eftersom jag hade för ont för att kunna skriva.

Fick ett sos-meddelande av Helena igår. Där stod att teet var slut i burkarna hemma och att jag måste styra upp det. Jag avslöjade att jag gömt en burk med jordgubbste i skåpet så då var den värsta krisen över. Men jag ska se vad jag kan avvara o ta med det hem. Det ska bli asskönt att åka hem nästa vecka och vara hemma utan att behöva stressa över uppsatsen.

Dagens bästa: Billie the vision and the dancers

Kommentarer
Postat av: pyttesyrran

Ohh, man tror ju att du levat på 1800talet på de där bilderna..vilka fina höghattar ala. "goddag jag heter gustaf" style..yeah.
Nu har ja en chokladkaka i ugnen å nudlar på bordet..det är min studentmat. ja tror inte ja skulle livnära mig så bra som student i eget hus. hmm. men chokladkaka är fett.
snart kommer du hem gosensoffs

Postat av: Linda

Haha gosensoffs! det har ingen kallat mig frút...

2008-01-31 @ 16:28:02
URL: http://tulpangnissel.blogg.se
Postat av: Anna

83??? Rena rama rånet...

2008-02-01 @ 21:42:42
URL: http://kellandersisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback