Kulturtant

Jag har varit en dålig bloggare senaste tiden, det erkänner jag. Det beror på att jag varit en mycket upptagen person (haha). Har lämnat in uppsatsen, vilket kändes asskönt men är inte så nöjd med själva uppsatsen. Men men, nu är det gjort! Ska opponera på tisdag på Patriks Facebook-uppsats. Den är 50 sidor. Sånt tycker jag är kul.

Här kommer lite bilder från Annas tjejmiddag förra lördagen. Det var mycket trevligt och gott!

image238

image239
Så här blev bildkvaliten när jag kom på att jag hade kameran inställd på kvällsläge...

image241
Malin

image242
Carro

image243
Vicky och jag tittar på nåt väldigt roligt

image244
Anna öppnar min present...

image245
...en gästbok som jag fick äran att inviga!
image246
Elin tog igen sig i gungstolen en stund.

Anna, jag vill ha "receptet" på maten! Vi kan göra de när du kommer hit!

Efter inlämnad uppsats har jag de senaste dagarna ägnat mig åt mina favorittantsysslor: Baka bröd, städa (nåja, roligheten kan diskuteras), rensa i klädkammaren (upptäckte att jag äger ca 15 par strumpbyxor och tajts...måste börja gå i kjol/klänning oftare) omorganisera i köksskåpen och det bästa av allt: SLÄNGA SAKER! Jag vet inte varför men jag blir alldeles glad i själen när nånting tar slut eller går ur datum så jag får slänga det. Det och fylla på saker i burkar är bland det bästa jag vet.

I vår ska jag läsa Konstvetenskap, jag sket i Visuell Kultur eftersom det ingick att skriva en uppsats *kräks*. Så var det med det. Men jag tror det blir jättekul. Lina ska oxå gå när hon har tid så vi ska leka kulturtanter tillsammans!
Igårkväll var det bara tråkigt. Jag scannade noter och försökte äta upp knäcken som var kvar. Den tar nog aldrig slut så om nån känner för att hjälpa mig är det bara att hojta till. Det enda roliga som hände var att jag fick ett sms av David där det stod : Usch! Jag åker pendeltåg, det är alldeles förskräckligt!
Haha, det var mkt kul! Som sagt, du skulle satt dig på X2000 istället! Mycket trevligare.

Idag hittade jag en död (gudskelov) silverfisk i en ljuslykta! Asså hur bär de små jävlarna sig åt egentligen? Huuga!
Nu ska jag laga middag; lax med avokadocouscous o harrykuverts. Det är gott. Sen ska jag titta på TV o äta mangosorbet. Förresten, om nån känner för att komma o hälsa på mig så är nästa vecka en bra tid. Är ledig ons-söndag (förutom ett satans tanläkarbesök på fredagmorgon). Bara att höra av er!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Linda!
Gud vad snygga vi var, och vilken trevlig kväll vi hade! Hojta till om Anna delar med sig av receptet... Supergott! Mitt minne säger mig att det var 2 grillade kycklingar, portvin, thai chilli sauce, inga kryddor, 2 förpackningar med nån grädde av nåt slag och förmodligen någon hemlig ingrediens (=dvs den jag inte kommer ihåg).
Ha det toppen och lycka till med konstvetenskapen i vår!
Hälsningar //Caroline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback