Pappa på taket

Den här veckan har gått i ett rasslade tempo. I måndags var jag ledig efter 7 dagars jobb. Då passade jag på att träffa min vän David som jag inte sett på länge. Det blev en väldigt rolig dag. Han kom hit vid 3-tiden på eftermiddagen, då drack vi lite saft först för att fylla på vätskeförrådet. Sen gick vi och inhandlade diverse middagsingredienser på Konsum. Sen tog vi en promenad till Jenny för att vattna hennes blommor (Jenny, du behöver verkligen en till vattenkanna). Det var betydligt roligare att göra det när man hade nån att prata med samtidigt. När vi kom hem igen var det dags för middag, lax med potatis och pestogegga ovanpå. Det blev väldigt gott. Efter det kollade vi på filmen från när vi var på Annas landställe 2004, det var jättekul för jag har lyckats att inte se den innan, iallafall inte den redigerade och roliga versionen. David är så duktig på att klippa ihop roliga filmer.

Efter det så gjorde vi ett mycket tappert försök att tömma min frys på glass och jag är väldigt nöjd med resultatet. Två Ben&Jerrys och en GB-kartong åt vi, fast de var ju inte fulla innan såklart. David åt även en marsglass, jag är imponerad. Sen satt vi och pös ett tag innan vi insåg att vi behövde röra oss lite. Det regnade lite men det avskräckte inte oss, jag blev väldigt glad att få använda mina stövlar. Så vi tog ett paraply och begav oss ut på regnpromenad, det var faktiskt väldigt mysigt. Vi gick ner mot Ramsjön och på vägen såg vi in i ett garage. Vi har lite delade åsikter om vad vi faktiskt såg där inne, jag tyckte det var en tant som satt och sydde medan David hävdade att det var en gubbe som satt och gjorde nåt annat. Vi var iaf rörande överens om att det såg väldigt mysigt ut. Jag testade sedan vattentätheten på stövlarna. De visade sig vara 100% täta. Skönt att veta det. Vi blev väldigt badsugna men eftersom vi varken hade badkläder eller någon handduk så beslöt vi att ta det nästa gång. Hoppas det regnar då med!







Sen satt vi uppe och pratade till sena natten så det blev för sent för David att åka hem. Stackars mig som skulle upp och jobba dan efter, jag var rätt seg. Men vad ser jag när jag kommer hem på kvällen? Jo, söta snälla underbara David har både diskat och bäddat soffan och min säng!! Enligt honom själv för att jag såg så knäckt ut när jag gick till jobbet...That really made my day! Blev så otroligt glad!

Idag har jag varit ledig igen, jätteskönt. Jag har tvättat och ätit lunch med mamma. Vi har även varit och hämtat mitt paket från cdon innehållande skivor med Kent, Billie the vision and the dancers, Säkert och Elin Sigvardson. tror ja hade beställt nåt mer men kommer inte ihåg vad det var. Sen åkte vi till handen och satte in min lön på banken. Vi passade även på att besöka Korven som höll på att göra iordning sin nya butik som öppnar på lördag. Kommer bli kanongumman! Är nog lite lättare att kränga grejer här än på östermalm. Sen åkte vi till coop och handlade mat. Jag bestämde även att vi skulle äta tacos. Det var gott men nu är ja jättemätt. Jag och piffy skulle ta en promenad men det ska tydligen komma en störtskur (har varken stövlar eller paraply med mig).

Pappa var uppe på taket en sväng för det har läckt in nånstans. Det är ju lite nervöst när en av ens föräldrar befinner sig uppe på huset...stegen verkade något ostabil. Men nu har han kommit ner igen oskadd så ja kan andas ut.

Nu ska jag bara jobba 3 dagar till sen har jag en veckas semester!! Weehoo! Och i helgen jobbar jag bara till 16. Om nån vill umgås nästa vecka är det bara att slå en pling! Jag har inga planer...typ...ska nog lämna blod en dag...då kan ja behöva sällskap ifall jag svimmar efteråt. Jag hoppas att jag får internet snart. Gärna den här veckan. So long!

Kommentarer
Postat av: Sara

jag e ledig nästa vecka. eller i alla fall hela måndag, halva tisdag + fredag :) ska på kryssning med farmor söndag - torsdag. men nåt kanske vi kan hitta på? kraaaaaaaaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback