Söndermarken

Min älskling har ett hjärta av snö

Så skört och vasst som skaren

Och det smälter lika lätt som isen i drinken

i glaset som hon lämnat i baren

Vintern ligger hård över sjön
Ljuset varar bara några timmar
Jag ser ut över den vita snön
Där månen och stjärnorna glimmar

Hennes gröna ögon gör mig matt
Hon säger: Ta aldrig någonting förgivet

Och vi pratar om vart vi ska just inatt
Men jag antar att vi pratar om livet

Min älskling har ett hjärta av snö
Som nysnön yr när det blåser
Som ett täcke som far och sliter och rycker
Och vrider mig i neuroser

På sommaren pratar hon om höst
Hon ser molnen som väntar bakom skogen
Sen talar hon med annan röst
Om att alltid vara konsten trogen

Inatt vill hon falla fritt
Vi tar en runda till och jag bjuder
Min älskling har ett hjärta av snö, och så vitt
Som renaste, lenaste puder

Nu vill hon falla fritt

Den här låten är så bra och Söndermarken är en grym skiva!


Kommentarer
Postat av: .dE

det var finfint! Är det artisten som heter söndermarken? Kanske man skulle lyssna på! Förresten så läser jag numera din blogg i mobilen på bussen till jobbet, myyyycket mindre tråkigt att pendla då :)

2008-03-18 @ 08:26:23
Postat av: .dE

Hur vore det med en uppdatering? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback