Ignorerar disken

Sitter och smuttar på min supergoda jordgubb/melon-smoothie. mums! Har som vanligt ett litet diskberg att ta itu med. Jag förstår inte hur det blir så, jag smutsar ner nåt enormt med grejer när jag lagar mat. Jag måste även fixa lunch till imorgon eftersom jag ska åka direkt från skolan hem till Haninge. Bussen går vid 12 och sen ska jag åka till Anna och titta på lilla Samuel. Ska bli så roligt.

Mindre roligt ska det bli att jobba 4 dagar. I Älvsjö dessutom...blä! Men slipper ju Olle när jag inte är i Vendelsö, alltid nåt positivt. Sen så behöver jag ju pengarna. Man får bara 5000 typ i maj...sen förväntas man jobba. Yey! Fast jag kommer iaf bo 30 m från jobbet då. Härligt!

Idag har jag inte gjort något vettigt. Vaknade med ett ryck vid halv 10 typ och fick tvinga mig att inte somna om. Sen var jag seg hela dagen. Vid 4-snåret lyckades jag ta mig i kragen och gå en liten promenad till ica. Igår var jag lite mer produktiv. Med det menas att jag bakade en kaka och gjorde müsli. Mest för att slippa ta med en massa halvtomma påsar med ingredienser när jag flyttar, så jag tömde nästan alla. Känns så bra när jag får kasta nåt. Igår var jag även på Kretsboden och lämnade 3 kassar med grejer.

Det regnar.

Jag har fortfarande inga roliga foton att lägga upp. Hade tänkt fota min goda smoothie men den har jag druckit upp. Syster är i Fucking Åmål och samlar material till sin B-uppsats. Jag hoppas innerligt på ett vykort därifrån. När hon var i Sala på fältarbete fick jag ett vykort från gruvan med kungen och drottningen på. Hoppas jag får ett med challefille den här gången.

Det är mkt som ska fixas när man ska flytta. Jag håller på o trixar med att säga upp mitt bredband från comhem som jag fortfarande har bindningstid kvar på. man måste skicka in en styrkt flyttanmälan från skatteverket. Helt sinnessjukt vad krångligt allt ska vara.

Snart börjar Morgonsoffan. Weee!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hej!



Hur fick du din styrka flyttanämlan från Skatteverket? Jag hittar ingen information om det någonstans. Tack på förhand.



/Mathilda

2009-11-17 @ 13:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback