Första advent

Advent, mitt första ljus jag tänt... Ja, sen kommer ja inte ihåg hur resten av versen går...jag tillhörde inte de som fick läsa verser i luciatåget, eller rättare sagt jag tillhörde inte de som vågade. Men hursom är det första advent idag, första december imorgon. Mysigt är det. Mamma har varit här och hjälpt mig byta köksgardiner till de rödrutiga.



Det blev jättefint! Ikväll blir det adventsmiddag hos familjen Eriksson (jag brukar iofs alltid äta hemma på söndagar).
Vad har hänt i veckan då? I tisdags var det fotokurs, vilket innebar 3 timmars nonstop photoshoppande av kollagebild. Hann inte klart som jag hade hoppats men får väl göra resten hemma. I onsdags var jag ledig. Då var först Anne här på lunch och fika. Sedan träffade jag Sandra i stan. Sandra som jag pluggade estetik med och som jag inte sett på huuur länge som helst. Vi gick runt lite med förhoppningen att hitta julklappar, vilket vi inte gjorde. Sedan åt vi middag på Kungshallen. I fredags var jag hos David på filmkväll, animated eve...bland annat såg vi Wall*E. Söt liten maskin. Igår var det först jobb med natta, olle, jonas o kim. Natta och jag avslutade dagen med middag hemma hos mig bestående av veggieburgare. Inte för att nån av oss är vegetarian, även  om natta funderade på att bli det efter att ha ätit en julskinka till lunch på jobbet. Eller hon satte ju inte i sig en hel då...eller? Vi drack även te och youtubade gamla disneydagsfilmer som darkwin duck och annat kul...




Lägg märke till att vi har likadana tröjor, dock inte inhandlade samtidigt. Fast vi är ena fruktansvärda copycats mot varann...

Idag tvättar jag och adventspysslar. Ska iväg till handen en sväng sen och se om det gamla centrumet har något att erbjuda i julklappsväg.  Insåg precis att jag kommer dra över på tvättiden, tror de e grannen brevid som ska tvätta sen, hoppas de inte blir arga.

Vilket tråkigt inlägg, jag ska bättra mig. Igår var det en gubbe som var elak mot mig. Han handlade typ lever och jag insg inte var det var förrän jag tagit i paketet och då började jag tjuta för det var så äckligt. Han sa då att han hade valt min kassa eftersom han visste att jag skulle reagera så. Nu har jag velat stava han med två n flera gånger. Det vore inte bra om jag började med det.

Nu måste jag visst gå till bussen. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback