Hurra för photoshop

Vad kul det känns när man åkt  buss i 50 minuter för att komma till skolan, och så är lektionjäveln inställd. Grrr!! Var bara att vända hem igen. Stannade och hälsade på Maria på vägen, men köpte inget i hennes butik trots många frestelser. Det var kul att träffa henne hursomhelst...Köpte en golvväxt på jobbet idag och tre lanternor som jag har meckat ihop nu. Blev väldigt fint.

Igår var Jenny och Joakim här och åt middag. Joakim laddade ner photoshop cs3 åt mig vilket jag är evigt tacksam för. Jag har ont i handlederna. Inge kul alls. Olle påstår att de kommer amputera mina o jennys händer och sätta dit krokar istället. Så våra nuvarande smeknamn är Jenny med kroken och Linda med kroken.

Ullabritt är en tant på jobbet som jag gillar skarpt. Henne är det ordning och reda med. Idag så bad jag att få låna hennes nycklar till kassaskåpet och hämta frimärken, då sa hon:
UB: Jaha, vad är det nu då?
Jag: Det är jävla Saida som ska ha frimärken..*suck*
UB: Näe! Kärring!!
Jag: Hahaha! Jaa...Kan du säga så igen bara för att det lät så kul?
UB: KÄRRING!!

Hon är bra, Ullabritt. Olle hade ramlat på tunnelbanan idag och stukat foten. Jag önskar så att jag hade suttit på den tunnelbanan.

På fredag är det tjejmiddag hos Vicky. Ska bli kul. Har aldrig varit hos henne. Sen på lördag måste ja väl fixa med fotoprojektet. Har idéerna klara men sen ska det ju gärna bli bra bilder oxå... Inte det lättaste.

Igår var den äckligaste gubben, Thorsten inne och frågade mig var knäckebrödshyllan var, eftersom han är typ döv så hör han inte vad man säger så han lutade sig närmre och närmre mig hela tiden tills jag fick panik och skrek GÅ FRAMÅT!! Hans andedräkt var inte att leka med. Jag höll på att kräkas sen så jag sprang in i lunchrummet och åt upp det första bästa jag hittade, vilket var en bit knäckebröd, bara för att få bort äckelkänslan.

Icatanten, en tant som har jobbat på ica hela sitt liv och gärna vill tala om hur man gjorde där kom in och hade med sig sin egenodlade paprika som hon alltid tjatar om, bara för att vi inte skulle tro att hon ljuger. herregud människa, skaffa ett liv. tror hon att vi sitter och diskuterar huruvida hon talar sanning om sina jävla grönsaksodlingar eller ej? Och om vi nu skulle tro det, bara för att hon har med sig en paprika in bevisar väl inte det att hon verkligen har odlat den själv? Jävla retard! (jaa, nathalie, du har inte patent på att använda det uttrycket) Jag glömde berätta att hon handlar med en barnvagn som hon lägger sina varor i, tror hon har hittat den i en container.

När vi nu ändå är inne på våra skummiskunder så kan ja lika gärna berätta om kravtanten oxå. Hon kan inte äta nåt som inte är kravodlat för då "blir hon dödssjuk och hamnar i koma". Hon använder en gardinstång som käpp typ och för att dra ner varorna mot sig på bandet. Hon handlar alltid två ekologiska änglamarks jordgubbssaft, vilka hon alltid behöver hjälp att lyfta ner från hyllan. Skulle det dock inte finnas någon personal att fråga i närheten så är det då inga problem att lyfta ner de själv. Ibland kan hon bli lite sur för att det är fel bonde som odlat potatisen. Hon är orsak till att en hel skörd potatis typ fick dras in för att den inte var krav....

Kim, ja hon är helt enkelt en psykiskt störd kärring. Enligt henne är vi på Konsum orsak till allt ont på jorden. Vilket är lite lustigt eftersom vi på Konsum är eniga om att det är HON som är orsak till allt ont på jorden. Så konstigt det kan bli ibland.

Jag har inte diskat idag. Heller.

Kommentarer
Postat av: Natalu

Det här är det roligaste jag någonsin läst!!!

Jag kan bara inte sluta garva..

Postat av: Anna

När kommer du till staden igen? Och när släpper du din bok om kunderna på Konsum? Den ser jag fram emot.



Kram

2008-11-06 @ 23:20:47
URL: http://kellandersisters.blogg.se/
Postat av: isabelle

Hahahahahahha jag dör Linda. :D

2008-11-08 @ 16:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback