Bara 2 dar till helg

Förra lördagen var det middag och utgång med mina blonda gummor från jobbet. Började med dinner hos mig innan vi begav oss ut i natten. Malins bror var snäll nog att både skjutsa in oss och komma och hämta oss. Mycket uppskattat!









Var på Pan i gamla stan, helt ok ställe men dålig musik. Vi hade kul hursomhelst, avslutade på mackedonken innan vi begav oss hemåt. Malin fick i vanlig ordning husera på min soffa. Var ganska pigg ändå i söndags vilket var skönt. Kvällen spenderades hos päronen.

Det har hittils varit en ganska händelserik vecka på jobbet. Detta har hänt.
Vi har tagit fast en snattare
Portat en gammal gubbe som virrar runt och stoppar på sig saker
Kastat ut samma gubbe när han kom tillbaka några dagar senare
Natta såg en mus vid naturgodiset...
...och en massa spindlar  uppe i chipshyllan
Bakat årets första lussebullar

Idag kom biståndsmongot in igen. För er som inte är bekanta med denna halvalkoholiserade IQbadbolls-varelse så kan jag berätta om senaste konversationen med henne. Hon hade pantat en massa och typ tagit ut ett kvitto per burk (bara en sån sak), varav 2 av de hade hon tryckt på biståndsknappen. Hon kommer iaf fram till mig helt galen och gormar om att hon fått ut 2 konstiga kvitton när hon tryckt på den gula knappen. Jag förklarar att trycker man på den så går pengarna till välgörande ändamål, vilket gör att hon flippar ur totalt :
Biståndsmongot: NÄE JAG SKÄNKER INTE BORT MINA BESPARINGAR!!
Jag: Men du har ju tryckt på biståndsknappen...
B: Bistånd betyder även hjälp!
J: Eh....jaa, det gör det väl men...
B: JAG HAR TRYCKT OCH TRYCKT MEN JAG FÅR INGEN HJÄLP!!!

Idiotkärringen trodde alltså att knappen var till för att trycka på om man behöver hjälp med pantningen. Herregud alltså, det är nog en av de värsta grejerna jag hört sedan jag började jobba där. Jag kan även tillägga att summan hon inte ville skänka bort till fattiga barn låg på 5 kronor. Skönt att vi har sådana generösa kunder. Hon skrek även åt Nathalie i kassan, hade sönder en ölburk och skällde på mig eftersom jag "jag slet papprena ur händerna på henne". Samma tant har även kastat en banan på Kim  när hon satt i kassan. Idag när hon var inne var hon sjukt smörig och hjälpsam, tror hon är scizofren. I fortsättningen när jag behöver hjälp med nåt ska jag be om lite bistånd.

Imorrn SKA jag simma med Natta o Malin. Det har ju inte gått så bra hittils, vi har bangat 4 ggr på rad. Anders tror att vi har blivit portade från badhuset för att jag har trackasserat folk som simmar. Så är verkligen inte fallet. Vill bara dementera. Nu har jag inget mer att skriva. Ville bara uppdatera eftersom jag fått klagomål.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hmm, galna tanten som bor mittemot oss handlar säkert på Konsum... Glasögon, haltar och röda öronmuffar vintertid? Rör sig nog ofta med kryckor också tror jag. Hon skriker som jag aldrig hört någon annan skrika men är läskigt smörig när man träffar på henne...

2008-11-19 @ 23:20:52
Postat av: Linda

JAAAA PRECIS! måste vara hon! lång jacka har hon oxå...

2008-11-20 @ 11:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback