Temmeldagen

Jag har kommit på en till grej som kan läggas till listan över irriterande saker folk gör i kassan. Gör ej följande:
Om jag börjar kolla i PLU-sticket så säg ALDRIG till mig vad en vara kostar (särskilt inte om det sitter en prislapp på den). Det är inte priset jag letar efter. Den listan är INTE en förteckning över alla varor som finns i hela butiken, utan består ENDAST av kodade nummer för exempelvis grönsaker, bakeoffbröd och olika varukategorier.  Så om du inte råkar veta vad plu-numret för exempelvis ekologisk palsternacka är så kan du bara hålla käften.Tack på förhand!

I lördags var jag på tjejmiddag hos Malin. Jättemysigt! Vi åt god kyckling med fetaost och paprika/chili-cremefraich (inte helt lätt att få ihop det där ordet) och. Sedan tittade vi på melodifestivalen som ju var sjukt förutsägbar och åt sorbet och melon. Mums! Imorrn är sista jobbdagen för veckan. That´s right, jag är ledig 3 hela dagar! Underbart! På fredag ska jag åka med mammsen och till Gustavsbergs porslinsfabrik och förhoppningsvis fynda nåt fint. Jag har varit där en gång förut. När jag gick på dagis. Jag målade en mugg. Den blev oerhört vacker och fungerar nu som pennmugg,

Mando Diaos nya CD levde upp till förväntningarna. Lina, ska vi boka konsertbiljetter nån gång?!

Imorrn ska jag äta mysmiddag med min lus, blir nog nåt vegetariskt, eller halv-veggo kanske, för att göra henne på bra humör. Inte för att hon brukar vara på så dåligt humör men ändå.

Inatt drömde jag att jag kanske skulle flytta tillbaka till linköping. Anledningen var att de hade rustat upp min gamla lya nåt fruktansvärt. Den hade alla tekniska finesser med diskmaskin, tvättmaskin, tumlare och nytt kök. Men inte nog med det, den var utbyggd och hade en inglasad jacuzzi på altanen. Bara en sån sak. Så jag övervägde att flytta tillbaka dit och typ hitta nåt att plugga bara för att få lägenheten. Och pappa sa att det var inga problem att han fick ordna ännu en flyttt, jag fixar det sa han med ett leende! Han är väldigt bra min pappa. Lite farbror Melker med skillnaden att han faktiskt lyckas med sina projekt. Och han brukar inte bada med kläderna på sig. Iallafall inte alla kläder. Han brukar ha en kläd på sig.

Bokrean då....njaa, pallar nog inte. Eller jo, jag vill nog ha Jonas Karlssons novellbok.

Jag är lite äcklig. Jag har ätit 2 semlor idag. En på lunchen och en nu på kvällen. Fy skämms! Det är nästan så jag hoppas att jag blir riktigt tjock så jag får ett straff nån gång...








(fast om det nu finns nån gud, jag menade inte det där på riktigt.)

Inte bra!

Kommentarer
Postat av: Piffy

har du tur sätter sig de två temlorna i dina patts!!! HAHAHAHA!! Inte för att det är nåt fel på de nu, men om man får välja vart fettet ska ta vägen så är ju pattsen ett bra val?? Eh!

2009-02-26 @ 16:53:42
Postat av: Anna

Jag håller med om det där med priset! Så gör de hos oss också! "Tröjan kostade 400 kronor", ja det vet jag väl men vilket nummer har den idiot?????? Vi borde få rätt att skjuta alla dessa idioter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback