Crazy weekend

Har haft en helt sjukt underbar, rolig och galen helg! Åkte ner till Kalmar i lördags för att träffa Lina och se Mando Diao. Hann med ett besök på öland där vi skulle bo i deras husvagn innan det var dags att bege sig till Konserten med stort K. Grymt bra spelning!  Bäst var Gloria och den lite mer avskalade versionen av If I don´t live today then I might be here tomorrow...men blev såklart ett jäkla drag när de körde Dance with somebody som extranummer! Stod långt fram bakom massa kids så vi såg skitbra! Är nog första gången jag är på en spelning där jag faktiskt ser allt. Synd bara att den bara var en timme, det var massa andra band också som spelade som vi inte ville se. Men det betalade sig lite senare....

Innan konserten mötte vi upp Linas kusin Jenny och hennes kille+hans kompisar och satt utanför området och drack vin och hade det mysigt. Sen mötte vi upp de igen efteråt och gick ut på krogen. Vilka kommer in på krogen lite senare om inte Mando Diao!! Lina och jag blir typ 14 år igen och vet inte vad vi ska göra men efter ett tag gick vi fram och pratade med de. Vilket ledde till att vi blev bjudna på deras efterfest!! Helt galet!  Var ju lite tråkigt att sångaren Björn typ däckade efter ett tag. Allt kändes bara väldigt weird och till slut var det bara jag och Lina kvar och då får hon för sig att vi ska väcka honom för att se så han typ inte är död. Det var han inte men han slocknade väldigt fort igen. Lina undrade om vi skulle bädda ner honom för det såg ju lite kallt ut. Men vi kom fram till att inte göra det. Massa skumma grejjor hände men orkar inte skriva om allt här...Fast skönast var ju när Lina typ skällde ut deras assistent för att han betedde sig som ett creep.








Varför slösa bort en bra baginbox? Gjorde ett seriöst försök att tömma den innan vi äntrade Palace men det var nog ändå 2 liter kvar sen.


Jenny och Sebastian


Den här killen kommer jag faktiskt inte ihåg vad han hette, men det var jävligt svårt att förstå vad han sa. Kan ha berott på alkoholmängden. Han sa att jag borde bli svensk president eftersom jag var den första som sagt nej till honom....tvivlar ju på det men ändå...Han lyckades bli utslängd 2 gånger....


Till vänster ser ni Björn Dixgårds rygg. Till höger en flaska whisky. I mitten 2 lagom fulla damer.

Har varit en intensiv konsertperiod nu. Förra lördan var jag på Ludovico Einaudi på Södra Teatern med David, Fredde och deras praktikant Daniel. Jättehäftig konsert verkligen! Ett plus för den lilla tanten som trängde sig förbi oss när han körde ett extranummer och ställde sig och viftade vid scenen och trodde att hon skulle få hans autograf!! Hallå liksom, vad tänkte hon egentligen? Det är inte direkt Idol 2009....Men kunde inte låta bli att tycka lite synd om tantstackaren! Efteråt gick vi ända till Fridhemsplan från Mosebacke för det var en grymt skön vårkväll!

Sen på onsdagen var jag o David o såg när hans kompis Vera Vinter spelade. Hann även med en fika på favoritstället Hurry Curry så jag fick min dos av deras chailatte så jag klarar mig ett tag, Den spelningen var oxå jättebra, tyckte bättre om henne nu än förra gången. Nu har jag dock ingenting sådant inbokat vilket känns rätt trist...Men idag är det exakt 1 månad tills jag får nycklarna till nya lyan! Måste ju även visa upp mitt senaste fynd, eller fynd är väl synd att kalla det för den var skitdyr men här är iallafall min nya fågelholk!! Så sjukt jävla snygg!!



Kommer bli helt fantastiskt att sitta på balkongen och beskåda detta underverk från House Doctor.
När jag ändå är i farten kan jag visa hur min paprika växer och frodas! Ja, jag inser att jag nu får 10 tantpoäng men det kan inte hjälpas. Jag skämms inte över att vara tant...så länge jag inte ser ut som en men då kan väl nån vara snäll och säga till?



Den här veckan är det tjejmiddag hos mig på fredag med Anna, Carro; Malin och Frida. På lördag tar malin från jobbet studenten så då blir det utspring, studentmottagning och skiva för hela slanten! Ska tydligen bli skitväder men det är bara o hoppas på att SMHI har fel.

Lägenhetsprylsinköpen går sakta men säkert framåt. En balkongbänk och en tvättmaskin inhandlades förra veckan. Balkongbord+stolar fick jag av chefen. Imorrn ska jag o pappsen köpa TV-bänk och en skänk som jag spanat in på Jysk. Verkar som att jag blivit en liten turfågel för den här veckan var det annons på båda två så jag sparar 1300 spänn på det! Weoweo!

Jag har just ätit en middag bestående av nudlar,champinjoner, zucchini och en vallmofranska. Till det drack jag ett glas Fun light Amazing Grape. Jag är nu väldigt hungrig. Vet inte vad jag mer ska stoppa i magen. Troligtvis kringlan som jag köpte efter jobbet. Nu har jag varit duktig och bloggat!

Kommentarer
Postat av: Lina

BÄSTA HELGEN EVER!!



Fasen vad roligt det kan vara att agera lite fjortis ibland.. måste man göra oftare! hahahahaha, tror jag ska bearbeta mannen här hemma om att åka på Peace and love.. o göra en repris! MÅNGA bra band där med i år!

Postat av: Piffy

Men paprikan är ju rööööd! Å vi tycker ju inte om röd paprika! Du skulle ha tagit den för länge sen.

Nu måste du ta den innan den blir dålig för dne kommer inte bli större Lilly!! Ja lovar!



Och jag vill bo i fågelholken när ja ska sova hos dig!



2009-06-03 @ 17:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback